• nephew

Gravid flickvän

Hej

min flickvän är gravid och i början allt va ok men nu hon tycker jag luktar ja får ej röra henne osv, vad är grejen är det gravid hormoner lr är det bara så hon känner? Hon bor hos mig, jag har varit 100 på att hjälpa osv.

tack för svar
    mvh
    Nephew

• Svar på tråden Gravid flickvän
  • OlgaElvira
    nephew skrev 2024-03-27 23:22:38 följande:
    Gravid flickvän

Hej

min flickvän är gravid och i början allt va ok men nu hon tycker jag luktar ja får ej röra henne osv, vad är grejen är det gravid hormoner lr är det bara så hon känner? Hon bor hos mig, jag har varit 100 på att hjälpa osv.

tack för svar
    mvh
    Nephew

Ja, gravidhormoner ställer  till det  för oss kvinnor, en gammal försvarsmekanism för att skydda fostret. Det är bara att stå ut, för henne och för dig. Här en artikel som beskriver det rätt bra. Det brukar bli bättre efter de första tre månaderna. 
  • Åkerman8385

Min tjej var gravid i 11:e veckan när hon bestämde sig för att flytta ut och ta en paus. Allt började med att hon inte ville ha närhet eller att jag skulle röra henne till att hon tillslut inte visste om hon hade känslor för mig. 
    Detta är pågående och vi har haft paus i en vecka nu och hon gör abort på måndag. Hon vet inte hur hon vill gå vidare för hon kan själv inte ta in om det är hormonerna eller hennes äkta känslor som inte vill vara med mig.

Jag är förkrossad och hoppas att hon börjar se klart när hon gjort abort. För jag vet att hon älskar mig bakom alla hormoner.

• nephew
    Åkerman8385 skrev 2024-06-14 16:22:00 följande:

Min tjej var gravid i 11:e veckan när hon bestämde sig för att flytta ut och ta en paus. Allt började med att hon inte ville ha närhet eller att jag skulle röra henne till att hon tillslut inte visste om hon hade känslor för mig. 
    Detta är pågående och vi har haft paus i en vecka nu och hon gör abort på måndag. Hon vet inte hur hon vill gå vidare för hon kan själv inte ta in om det är hormonerna eller hennes äkta känslor som inte vill vara med mig.

Jag är förkrossad och hoppas att hon börjar se klart när hon gjort abort. För jag vet att hon älskar mig bakom alla hormoner.

Hoppas det löser sig för er, och att ni kommer fram till en lösning tillsammans, tror att det är ett beslut som man måste diskutera tillsammans.

Vi mår bra idag, det har varit lite turbulent men vi båda är tacksamma att vi har varann.
Svar på tråden Gravid flickvän