• Anonym (Okunnig)

    Vad betyder "en blå" drog

    Hej! Jag undrar vad "en blå" är för någon slags drog?
    En av mina kompisar berättade att hon kände en kille som hade tagit överdos på "blå". Att personen då skulle ha varit helt väck, inte gå att få kontakt med osv..

  • Svar på tråden Vad betyder "en blå" drog
  • Anonym (Vaken)

    Det är en Bensodiazepin.
    Det är en piratvariant av Xanor. Dom smugglas in i mängder. Dom heter Ksalol och det verksamma ämnet är Alprazolam.

  • Anonym (Okunnig)
    Anonym (Vaken) skrev 2024-03-24 17:39:36 följande:

    Det är en Bensodiazepin.
    Det är en piratvariant av Xanor. Dom smugglas in i mängder. Dom heter Ksalol och det verksamma ämnet är Alprazolam.


    Tack så mycket! Du har helt rätt. Han har tagit en överdos på det iallafall och ligger på sjukhus 
  • Anonym (Vaken)

    Det går aldrig att veta vad som finns i förpackningen. Vissa gånger är dom spetsade med Fentanyl och då blir det väldigt lätt överdos och överhängande risk för dödsfall.

  • Anonym (Vaken)
    Anonym (Okunnig) skrev 2024-03-24 17:41:27 följande:
    Tack så mycket! Du har helt rätt. Han har tagit en överdos på det iallafall och ligger på sjukhus 
    Det är säkert som jag skrev nedan att han fått tabletter som var spetsade med Fentanyl. Det är så otroligt mycket starkare och dessutom en substans som man inte ska blanda med Bensodiazepiner. Vet man inte om det så har man ingen chans att dosera rätt. 
    Tragiskt naturligtvis, men han kunde lika gärna fått en andningsdepression och då hade han varit död.
Svar på tråden Vad betyder "en blå" drog