• Anonym (Less på allt)

    Sån ångest, sover bort helgerna

    Har sån ångest för mitt arbete att jag inte orkar göra någonting på helgerna. Sover bara bort hela helgerna. Har tappat lust att göra någonting överhuvudtaget. 


    Har ett tungt men framför allt stressigt arbete så orkar inte göra någonting i veckorna efter arbetet heller.


    Mår även samtidigt dåligt för att jag inte "lever livet" utan bara ger allt för arbetet och därefter sover. Hatar livet. Och arbetet. Iallafall villkoren samt hur några av cheferna behandlar mig. Hittar inget annat arbete så är fast. 


    Kan heller inte hoppa över till studier.


    Har stängt ute världen helt enkelt. Umgås inte med någon, pratar aldrig med någon på fritiden. Känner mig ensam och är ensam. Och på det ska man slava 5 dgr i veckan och bli antingen behandlad dåligt eller som osynlig på arbetsplatsen.


    Ingen partner eller famile bildning i sikte. Varför lever man ens? Nej, allt kommer inte lösa sig. Jag börjar bli upp till åren nu och mina chanser blir mindre och mindre varje dag.


    Vet att det finns mååånga som har det värre än mig. Men skulle kunna påstå att det inte finns många som är så ensam som jag i Sverige.

  • Svar på tråden Sån ångest, sover bort helgerna
  • Lynx123

    Jobbigt! Men det finns säkert lösningar! Skulle du kunna gå ner i tid? Sadla om och göra något annat? 

    Sover du ordentligt? Håller du dig i någorlunda fysisk form med bra kost och träning. Allt sådant påverkar ditt mående och din ork.

    Har du några intressen? 

    Det.gäller att uppnå balans, vilket inte är det lättaste men går med lite tålamod.
    Önskar dig allt gott!!!

  • Anonym (G)

    Har du iaf bra ekonomi?
    Jag lever på en sjukpenning som är 10.900/mån och är helt ensam. Jag går runt och är stressad över ekonomin och att jag inte jobbar. 

  • Bergegardh

    Hur har du det ekonomiskt? Städhjälp kanske kan pigga upp? Gå ner i tid som någon skrev. 

    Tänk på att när man är i din situation spelar det ingen roll hur mycket pengar du har på banken.

    Så om du har pengar gör allt du kan för att må bbättre. Äta ute, byta boende som ligger närmare jobb, gå ner i tid, beställa matkassar, städhjälp, byta boende där det inte är lyhört, hörselskydd på jobbet om det fungerar. Testa allt du kan tänka dig. 

  • Sanna43

    Du mår antagligen dåligt pga att du inte känner dig uppskattad eller sedd på jobbet. Fortsätt leta annat jobb  

  • Anonym (deppig)

    Sök hjälp, det finns att få. Jag kände som du i flera år och det var en klinisk depression. Det låter så på dig, hopplösheten, det där att inte njuta av någonting. Nu har jag börjat med medicin och pratat med en psykolog och mår så mycket bättre. Jag tränar flera gånger i veckan, ser fram emot saker och har lust att göra saker igen. Jag trodde att det bara var omständigheterna men det var faktiskt jag som var sjuk också även om arbetssituationen gjorde sitt till. Det är bara ett jobb, försök att se det som en roll bara, det handlar inte om dig som människa. Hoppas att du snart mår bättre, kramar till dig!

Svar på tråden Sån ångest, sover bort helgerna