• K Kalle

    Vilken är den godaste mjölkfria chokladglassen?

    Jag ska bjuda några vänner varav en är mjölkproteinallergiker. Tyvärr är hon bortrest och går inte att få tag på just nu så jag kan inte fråga henne. Ett stort plus om glassen smakar så bra så att alla gäster kan äta samma glass. 

  • Svar på tråden Vilken är den godaste mjölkfria chokladglassen?
  • Anonym (Kia)

    Jag tycker att tofuline (svart paket) är riktigt god! min syster är vegan och har ätit den många gånger hos henne, tycker att den står sig bra i förhållande till vanlig glass och köper faktiskt hem denna själv även fast jag inte är vegan bara för att jag tycker att den är god! 

  • Anonym (Mimmi)

    Choice är också god. Tofuglass smakar som vanlig glass tycker jag, havrebaserat lite annorlunda (okej men lite speciellt). Så ta en tofubaserad du hittar bara så kan alla äta den. 

  • Anonym (f)

    Tofuline har väl inte funnits på år och dagar... Gb choice minns jag som helt ok.

  • K Kalle

    Tack så mycket! De andra som kommer är inte vana vid annan glass än "vanlig". Tänkte göra en glasstårta typ.

  • cosinus

    Sen big pack ändrade sitt recept är även de numera mjölkfria. Osäker dock på om de har ren chokladglass.

  • K Kalle
    cosinus skrev 2024-03-23 18:12:45 följande:

    Sen big pack ändrade sitt recept är även de numera mjölkfria. Osäker dock på om de har ren chokladglass.


    Nej de har inte ren chokladglass så det får bli Choice. 

    Det är verkligen inte upplyftande att läsa innehållsförteckningen på Big pack. Bara konstgjorda ingredienser. Fattar inte att det får kallas glass. Iofs nästan samma ingredienser i Choice. Och GB:s gräddglass innehåll 3% grädde! Bra dock att det finns alternativ för allergiker  
Svar på tråden Vilken är den godaste mjölkfria chokladglassen?