• Anonym (Undrar?)

    Får ex lägga sig i?

    Jag och min sambo har haft en stormig resa på ca 2,5 år. Redan när vi träffades hade hans ex svårt för mig.  


    De har två barn ihop och hon har nog aldrig låtit honom ta egna initiativ och klagar på precis allt han gör osv, jag tror inte de är mig i själva verket hon har problem med utan att min sambo har prioterar bort hennes behov mer och mer. 


    Förut när hon inte va nöjd och tyckte sig kunna bestämma allt så lura hon i barnen hennes åsikter så de skall predika för honom som hon gör, kunde säga saker som att ?hon får aldrig träffa Barnen, hon är inte bra för barnen osv?
    Men för varje gång vi gjorde slut innan så va de för hon ständigt fick min sambo att välja vilket vi nu vet att hon aldrig fått göra.. 
    Vi har velat fram och tillbaka i två år för de blivit såhär varje gång vi försökt på nytt och ja vi har varit osams men han har så himla svårt att stå upp för sig själv och då är de enklast att såra mig. 

    Men till slut kolla vi med familjerättsrådgivare som sa att hans EX inte får bestämma vem han är tillsammans med och vad vi gör med barnen! 


    Detta trodde inte hon på men till slut kolla upp informationen och backade, då Passade vi på att flytta ihop, för vi ville va med varann och ville inte att hon skulle kunna påverka min sambo mer och ?låsa? oss med varann .. 
    De gick bra i ca en månad sen börja hon lägga sig i, så mycket att hon och hennes nya sambo kom hem till oss när vi hade hans barn och mitt barn hemma och gapa och skrek för HON tyckte vi hade ändrat på allt hemma som va hennes va jobbigt för barnen och de hade för mycket telefontid efter att de fick varsin tv av mig när vi flyttade ihop! 


    Återigen får hon inte lägga sig i vad vi gör med barnen men hon ser sig rättigheter som dessa och gapa och skrika hemma hos oss för att få sin vilja igenom. 


     


    Efter detta blev allt verkligen bajs. Barnen börja vela, ville inte komma och va otroligt påverkade av sin mamma. 


    En sak att tillägga, denna människa går inte att prata med. Hon avbryter, markerar på ord, förvränger allt och överröstar samt på sms måste hon alltid få med en negativ åsikt om något lika väl som när pappan pratar med barnen i telefon måste samtalen vara övervakade och på högtalare För att mamman skall höra vas som sägs. Men de samma gäller inte för mamman för hon ringer barnens telefoner när de är hos oss och inte på högtalare. 



    Vi har ringt så många och frågat hur vi skall göra för barnen blir såpass påverkade, efter 6 månader av total kaos hos samarbetssamtal fick vi göra en orosanmälan då mamman tryckt i dem så mycket av sina åsikter så mqmman tog bort pappan på barnens sna, blockerade hans nummer på deras samt hennes telefon och allt inför helgen som vanligt så vi inte kan göra något och skall hämta på lördqg morgon .. 

    Barnen är såpass påverkade så de berättar för sin pappa hur han borde leva sitt liv (8 & 10 år gamla). 


    De har hört sen de va små att när pappa inte gör som mamma vill tycker så bryr han sig inte, när han inte svarar ja på allt de frågar oavsett vad de kostar så bryr han sig inte om de. 


    De har hört att pappa inte kan något, inte vet något osv så de lyssnar på sin mamma. Och endast sin mamma, ingen får säga något för deras mamma vet och kan allt och gör aldrig fel. 

    Nu har en utredning startat och alla parter har fått komma in och prata, vi hoppas på hjälp då vi inte har en chans och börjar bli väldigt trötta på att ha de såhär.. 

    Att tillägga är att min Sambos mamma även lägger sig i, hon är på sätt och vis likadan som exet och ser bara till sig själv och kan inte längre styra honom åt sitt håll.. 
    Han kan inte ha en egen åsikt eller agera på eget sätt för han är ?styrd? av mig han får inte göra något på egen vilja för han är ?styrd? av mig. 
    Är inte de rätt förnedrande att han inte kan klara sig själv i deras ögon utan måste ha någon annans åsikt för att ha agerat eller sagt ifrån för sin egen del? 

    Jag är allt annat än felfri, MEN när vi har bråkat har de uppstått efter han tvingats välja mellan mig och barnen och då har han inte varit ärlig med mig och inte släppt mig och samtidigt håller mig kvar, därför blir en annan arg men som de säger om mig.. jag är ju Psykoat 👍🏻


  • Svar på tråden Får ex lägga sig i?
  • Anonym (I)

    Fyfan så korkat och naivt att utsätta ditt egna barn för detta. USCH. 

    Din sambo är en VUXEN man. Han får sköta sina problem själv elller söka hjälp om han inte kan stå upp för sig själv men ditt barn har INGET val utan utsätts för denna cirkus...vilken bristande föräldraförmåga. 

    Du gör ju precis som exet och mamman. Förminskar honom och tror att han behöver DIN hjälp för att bita ifrån. Han är vuxen! Hade han velat bita ifrån och sätta stopp så hade han gjort det. Du kan inte laga honom!

  • Anonym (korven)

    sluta fokusera på exet.

    fokusera på din befintliga relation med din man och förbättra den och kommunikationen inom den. låter som du tagit på dig mannens konflikter. varför då? hur hjälper det dig?

    du och ditt barn kanske ska flytta därifrån...

  • Anonym

    Ha varsitt boende.
    Bo ihop när han inte har barnen. Han får sköta alla kontakter med exet själv.

Svar på tråden Får ex lägga sig i?