• Anonym (Risa)

Hur gör vi nu?

Mitt barn (går i tvåan) tog med sig en kompis hem idag. Det visade sig sen att barnet inte hade tillåtelse och föräldern säger att hen inte har möjlighet att hämta och närmast kräver att jag åker dit med barnet, att det är mitt ansvar att lösa då föräldern aldrig godkänt att komma hit.

Jag kan inte heller bara åka iväg. Ska barnen ha hit kompisar är det ett krav att de kan ta sig hem själva eller bli hämtade.

Någon som varit i sitsen? Hur gör man?

• Svar på tråden Hur gör vi nu?
  • Meddelande borttaget
  • EpicF

Spucks: Jag pratar om en objuden gäst.

Ts bör planera kompisbesök i förväg så att denna situationen inte uppstår igen. Och det gör man lättast genom att prata med sina barns kompisara föräldrar. Ha en kommunikation med dessa. 

Situation som ts befann sig i igår, hade redan hänt och kan inte göras ogjord. Så att diskutera den mer är helt onödigt. 

• Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 20:22:37 följande:

Spucks: Jag pratar om en objuden gäst.

Ts bör planera kompisbesök i förväg så att denna situationen inte uppstår igen. Och det gör man lättast genom att prata med sina barns kompisara föräldrar. Ha en kommunikation med dessa. 

Situation som ts befann sig i igår, hade redan hänt och kan inte göras ogjord. Så att diskutera den mer är helt onödigt. 

Exakt, en objuden gäst. Så igen: hur ska TS göra för att säkerställa att en OBJUDEN(!) gäst får komma till dem? Och detta INNAN den objudna gästen kom?

• EpicF
    Spucks skrev 2024-03-21 20:39:45 följande:

Exakt, en objuden gäst. Så igen: hur ska TS göra för att säkerställa att en OBJUDEN(!) gäst får komma till dem? Och detta INNAN den objudna gästen kom?

Läste du inte vad jag skrev och har skrivit?

Tyckte precis att du skrev att du hade gjort det... 
  • Anonym (Hmm)
    EpicF skrev 2024-03-21 19:38:27 följande:
    Det kan logiskt genomföras med att man möts vid lämning på skolan. Eller hämtning för den delen (planera för framtiden). 
    Men det kan man ju inte om man inte vet att barnet vill bjuda hem just kompis X senare på dagen eller dagen efter, sånt som dyker upp som en spontan tanke liksom. Dessutom, om jag tolkar ts rätt, så gick barnen hem på egen hand, inte genom att bli hämtade. Svårt då att planera tänker jag.
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 20:43:15 följande:
    Läste du inte vad jag skrev och har skrivit?

Tyckte precis att du skrev att du hade gjort det... 

Varför svarar du inte på frågan hur TS ska göra konkret för att säkerställa att inget objuden barn kommer till henne som enligt föräldrarna inte får komma.
    Ge en steg för steg anvisning, tack!

• EpicF
    Spucks skrev 2024-03-21 20:45:14 följande:

Varför svarar du inte på frågan hur TS ska göra konkret för att säkerställa att inget objuden barn kommer till henne som enligt föräldrarna inte får komma.
    Ge en steg för steg anvisning, tack!

Därför att ts redan har fått bra svar. 
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 21:01:58 följande:
    Därför att ts redan har fått bra svar. 
    Jag vill veta från DIG hur DU anser att TS ska göra för att uppfylla DINA krav. Klarar du inte av att helt enkelt berätta hur exakt hon ska göra enligt dig?
  • EpicF
    Spucks skrev 2024-03-21 21:07:18 följande:
    Jag vill veta från DIG hur DU anser att TS ska göra för att uppfylla DINA krav. Klarar du inte av att helt enkelt berätta hur exakt hon ska göra enligt dig?
    Vilket jag redan har svarar på, ett svar du inre godtar. 

Jag har också svara på hur jag skulle göra med fråga att skjutsa hem en annans barn. 

Förövrigt så gör ts vad hon vill, i liket med att du gör som du vill, jag gör som jag vill, Hermis gör som h*n vill och alla andra gör som de vill. Man behöver inte göra som alla andra vill eller som alla andra gör. 
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 21:18:22 följande:
    Vilket jag redan har svarar på, ett svar du inre godtar. 

Jag har också svara på hur jag skulle göra med fråga att skjutsa hem en annans barn. 

Förövrigt så gör ts vad hon vill, i liket med att du gör som du vill, jag gör som jag vill, Hermis gör som h*n vill och alla andra gör som de vill. Man behöver inte göra som alla andra vill eller som alla andra gör. 
    Nej, det har du inte gjort. Men jag noterar att du själv inte vet hur TS skulle göra för att göra det du kräver att hon gör.
  • EpicF
    Spucks skrev 2024-03-21 21:46:18 följande:
    Nej, det har du inte gjort. Men jag noterar att du själv inte vet hur TS skulle göra för att göra det du kräver att hon gör.
    Då får du ta och läsa igen. Kanske även hoppa på alla andra som inte håller med dig. 
  • EpicF
    Spucks skrev 2024-03-21 21:46:18 följande:
    Då får du ta och läsa igen. Kanske även hoppa på alla andra som inte håller med dig.
  • Studentpappa

Arguing on the internet is like competing in the special olympics, even if you win you are still retarded....

Ride it like you stole it
Svar på tråden Hur gör vi nu?