• Anonym (Tom)

    Lämna min fru för chansen att få ett barn?

    Min fru och jag kan inte få barn. Vi har försökt i flera år med hjälp men gav upp då det höll på att kosta henne livet..

    Nu är hon för gammal (45) och jag förlikade mig med att inte få bli far. Det kändes ok att satsa på annat. Hon sörjde mer. Jag såg andra fördelar med ett liv bara vi två.

    Men senaste året känner jag helt annorlunda. Jag vill verkligen ha barn. Längtar t.o.m.

    Tankarna går att lämna min fru och satsa på en annan kvinna. Men det dåliga samvetet krossar mig. Det skulle vara så otroligt förkrossande för min fru. Samtidigt så vill jag leva ett familjeliv med egna barn.

    Har haft två flickvänner som blev gravida med mig (abort) innan jag träffade min fru så har förhoppningar om att kunna bli pappa.

    Min fru är fantastiskt på alla vis och det SISTA jag vill är att göra henne olycklig. Men jag klarar inte att leva ett liv utan en egen familj :( vad fan gör jag??

  • Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-18 14:50:15 följande:
    100%. Har sett flera trådar skrivna av kvinnor som vill lämna av samma skäl som ts. De blir sällan och aldrig bemötta på samma sätt, då är folk snarare förstående. 
    Jaså? Tycker folk generellt är förstående i tråden.
  • Anonym (L)
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-18 15:53:33 följande:
    Jaså? Tycker folk generellt är förstående i tråden.
    Finns ju bevisligen flera som inte är det. 
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-18 15:59:45 följande:
    Finns ju bevisligen flera som inte är det. 
    Skulle inte se annorlunda i en omvänd motsvarande tråd. Du kan ju inte påstå att folk inte har varit stöttande i den här tråden.
  • Anonym (inte för sent)
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-18 15:53:33 följande:
    Jaså? Tycker folk generellt är förstående i tråden.
    Vissa har anklagat ts för att ljuga om sin ålder och vara gubbsjuk. Något liknande har jag inte sett i trådar där kvinnor skrivit om samma problem.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (inte för sent) skrev 2024-03-18 17:02:00 följande:
    Vissa har anklagat ts för att ljuga om sin ålder och vara gubbsjuk. Något liknande har jag inte sett i trådar där kvinnor skrivit om samma problem.
    Du kanske vill länka en sån tråd då.
  • Anonym (L)
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-18 16:36:47 följande:
    Skulle inte se annorlunda i en omvänd motsvarande tråd. Du kan ju inte påstå att folk inte har varit stöttande i den här tråden.
    Jag säger inte att alla har varit negativa, många har varit stöttande, men jag har sett ett flertal negativa kommentarer där man kallat ts olika saker. Något liknande har jag inte sett i trådar skrivna av kvinnor och nej, be mig inte länka till någon, det är länge sedan jag har läst en sådan tråd och det finns ingen chans att jag kommer ihåg trådarnas namn. 
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-18 17:25:03 följande:
    Jag säger inte att alla har varit negativa, många har varit stöttande, men jag har sett ett flertal negativa kommentarer där man kallat ts olika saker. Något liknande har jag inte sett i trådar skrivna av kvinnor och nej, be mig inte länka till någon, det är länge sedan jag har läst en sådan tråd och det finns ingen chans att jag kommer ihåg trådarnas namn. 
    Det är ju enklare att komma med påståenden utan uppbackning naturligtvis. Du kan ju göra en sökning om det är så vanligt förekommande.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-17 14:44:11 följande:

    Har så svårt att förstå detta. För mig kommer min flickvän före alla eventuella barn, eller andra personer som inte ens existerar. Men jag antar att vi alla är olika.


    Självklart sätter man dom som man redan känner och som framförallt REDAN lever före alla EVENTUELLA barn, släktingar, vänner, partner, osv osv.som man kanske, eller kanske inte ens kommer träffa på i framtiden..

    Saknaden för stackars TS verkar inte bero pga barn längtan alls, utan det låter mycket mer som om han inte tycker om sig själv och därför vill ha mer närhet och SEX.

    Ts det har ingenting med barn att göra! Det har med ditt eget trasiga liv, trasiga sexliv och dåliga självkänsla att göra att du "måste" ha ett barn, men tyvärr ett barn kan inte göra dig lycklig!

    Är du verkligen så ego TS så att du tycker att det är upp till ett oskyldigt barn att göra just DIG lycklig?

    Man bör inte ens skaffa barn förrän man kan leva utan dom som en hel människa och inte känner ngr måsten att skaffa barn..DÅ är du redo att skaffa barn, men inte förrän du älskar dig själv..

    Hur kan du älska ett barn om du inte ens älskar dig själv först TS?
    Eller älskar du dig själv så pass mycket att du alltid gör det bästa för dig själv?

    Isåfall så borde du veta vad som var rätt att göra mot/med dig själv vid det här laget..(om din fru är så okänslig som du skriver) så är det väl bara att droppa henne..

    Men gör du det BARA för att du vill avla av dig så kommer du få en stor chock dom flesta svenska kvinnorna i "ditt åldersspann" har REDAN barn.. eller vill INTE ha barn..

    Så det du tänker på indirekt - utan att du vågat uttala det i tråden- är import av utländska kvinnor (från tex Thailand) som faktiskt är en vanlig syn på kvinnor av incels här på FL..
    "ja men jag är man och hittar jag ingen svensk kvinna som vill ha mig/vill ha barn med mig så åker jag till Thailand, för dom tar hand om oss män minsann"

    Det är ett helt annat ämne iofs, men det är vedervärdigt att vilja importera fattiga kvinnor från andra länder bara för att ni vill avla av er eller är incels.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Lämna) skrev 2024-03-18 15:16:29 följande:

    Jag tycker att du ska lämna din fru och skaffa dig en 20 år yngre flickvän, så det finns lite tid att skaffa barn.


    En 20 år yngre kvinna är inte realistiskt, men en 10 år yngre kvinna, absolut. Och det räcker för att hinna få ett eller två barn. Sen finns det aldrig några garantier, men det gör det inte för någon. Det är inget skäl att inte ens försöka.

    Jag var 33 när jag träffade min man, tio år yngre än TS är nu. Vi fick tvillingar tre år senare. Min man är tre år yngre än jag.
  • Anonym (L)
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-18 18:28:37 följande:
    Det är ju enklare att komma med påståenden utan uppbackning naturligtvis. Du kan ju göra en sökning om det är så vanligt förekommande.
    Svårt att hitta trådar som man läst för flera år sedan. Det borde du veta, om du nu använder familjeliv, att det inte är så lätt att hitta igen gamla trådar. Det tänker jag inte lägga ner tid på heller, att sitta och leta bland gamla trådar. Dessutom suger sök-funktionen här. Men du får ju välja själv vad du tror och inte tror på, det bryr jag mig inte ett dugg om. 
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-19 11:20:13 följande:
    Svårt att hitta trådar som man läst för flera år sedan. Det borde du veta, om du nu använder familjeliv, att det inte är så lätt att hitta igen gamla trådar. Det tänker jag inte lägga ner tid på heller, att sitta och leta bland gamla trådar. Dessutom suger sök-funktionen här. Men du får ju välja själv vad du tror och inte tror på, det bryr jag mig inte ett dugg om. 
    Jag har läst att människor som kommer med påståenden utan uppbackning har väldigt håriga näsor. Finns forskning på det. Har debatterats på familjeliv förut, sånt där hår som är omöjligt att plocka bort, det väcker liksom rakt igenom näsan, hela vägen ut och in så perforerar näshåren hela skiten. Andra har försökt plocka bort dessa hår förut men får nu gå med ett Munskydd som döljer klabbet. Fruktansvärt tragiskt.
  • Anonym (Mano)
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-19 13:21:31 följande:
    Jag har läst att människor som kommer med påståenden utan uppbackning har väldigt håriga näsor. Finns forskning på det. Har debatterats på familjeliv förut, sånt där hår som är omöjligt att plocka bort, det väcker liksom rakt igenom näsan, hela vägen ut och in så perforerar näshåren hela skiten. Andra har försökt plocka bort dessa hår förut men får nu gå med ett Munskydd som döljer klabbet. Fruktansvärt tragiskt.
    Att gå efter forskning och normen där som ett facit för sitt eget liv är en garanti för att skapa sig ett dåligt liv.

    Då fastnar man i ett tråkigt jobb på Ica, sitter i en hyrestrea som frånskild förälder och har dålig ekonomi. Är överviktig och dåligt tränad. Sjukskriven till och från.
Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?