• Anonym (Gravid)

Tidigt ultraljud Stockholm

Ni som gjort tidigt ul (6+) vart har ni gjort det och har ni varit nöjda med det mottagningen?

• Svar på tråden Tidigt ultraljud Stockholm
  • cleoeme

Varför så tidigt? Inte ens säkert de går att se/höra hjärtat. Skulle bara stressa dig.
    Skulle säga det är onödigt. De flesta gravida blir dessutom tillbaka flyttade i tiden på ultraljudet runt vecka 12 (KUB) eller 19 (RUL).

• Anonym (Gravid)
    cleoeme skrev 2024-03-11 21:25:13 följande:

Varför så tidigt? Inte ens säkert de går att se/höra hjärtat. Skulle bara stressa dig.
    Skulle säga det är onödigt. De flesta gravida blir dessutom tillbaka flyttade i tiden på ultraljudet runt vecka 12 (KUB) eller 19 (RUL).

Jag hade nyligen ett ma som först upptäcktes i v 13, vilket för mig var en hemsk upplevelse.

har sett hjärta i v 6+1 så vet ju att man ser nåt då. 

känner mig så sjukt ogravid så börjar tro nåt är fel igen 🙁

• cleoeme
    Anonym (Gravid) skrev 2024-03-12 03:17:11 följande:

Jag hade nyligen ett ma som först upptäcktes i v 13, vilket för mig var en hemsk upplevelse.

har sett hjärta i v 6+1 så vet ju att man ser nåt då. 

känner mig så sjukt ogravid så börjar tro nåt är fel igen 🙁

Jag fick också ett MA. Upptäcktes i vecka 13 :(
    Efter mitt MA så blev gravid igen och var så galet orolig hela tiden. Så i typ vecka 6 eller 7 så uttryckte jag min starka oro för min barnmorska, OCH jag ljög även om att jag hade upptäckt blod i trosorna. Då bokades ett VUL in och jag fick se min friska lilla bebis. Min oro stillades. Så med min starka oro, påhittade blodet och mitt tidigare MA så fick jag ett tidigt ultraljud 
    Jag hade precis som du INGA symtom alls heller. Men sen helt plötsligt i vecka 7 så fick jag alla symtom samtidigt, speciellt tröttheten och illamåendet 
    Jag vet att det var fel att ljuga, att det är slöseri med resurser osv.. men tyckte ändå det var värt.
Svar på tråden Tidigt ultraljud Stockholm