• Jenher94

    Elpump rekommendation och erfarenhet. En eller 2 pumpar?

    Hej! Jag föder om ett par månader och funderar nu över el-bröstpump, vad gäller om jag ens kommer få mjölk räknar jag med att jag får det(skulle inte bröstmjölk funka så säljer jag bara bröstpumpen).

    Så till frågan, vilken el pump rekommenderar ni? :) Jag tänker mig mer en sån pump som är rund och nästan formad efter brösten, som enkelt ska gå att lägga i bhn. Har även sett att pumpen säljs dubbelt eller enkelt-har någon provat båda? Funkar det lika bra med en eller bör man helst skaffa dubbelt? Vad är skillnaden? Skriv gärna eran erfarenhet av pumparna och gärna om ni har provat olika vad skillnaden på dem vart, samt går det bra att hålla i barnet samtidigt som man har pumpen igång? Dvs att den ligger i bhn.

    Min tanke med att pumpa är att även min partner kätt ska kunna ge barnet mjölk när jag ex. Sover eller inte är där.

  • Svar på tråden Elpump rekommendation och erfarenhet. En eller 2 pumpar?
  • Jenher94

    Annat stavfel, Edit: att min partner LÄTT ska kunna ge barnet mjölk* menar jag där mot slutet av texten :)

  • Malmalmal

    Har en pump från Elvie, inköpt begagnad, funkat toppen för mig! Jag har bara en, men har bra mjölkproduktion så tycker att det räcker när min dotter också ammar :)

  • Jenher94

    Tack för svar :) Känns det obekvämt att gå runt med en elpump under tiden man håller på med annat? Eller är det bara smidigt? Går det bra att hålla bebis samtidigt då elpumpen är igång?

    Någon mer?? :)

  • Malmalmal

    Jag tycker den är smidig, lite obekvämt är det absolut men tror att det är det minst obekväma alternativet:)
    nu har jag två pumpar och har slutat amma helt. Det var absolut enklare att hålla bebis mnär jag bara hade en pump i åt gången, det gick liksom hålla henne närmre/ha henne liggandes på andra bröstet/axeln. Med båda som pumpar samtidigt är det svårare att ha henne nära tycker jag, men det funkar absolut att bära runt henne, gå och byta blöja, guppa runt osv. Det går dock så otroligt mycket snabbare med två att jag tycker att det är värt det, får mysa extra när jag pumpat klart:)

Svar på tråden Elpump rekommendation och erfarenhet. En eller 2 pumpar?