• Connie07

    Alla pratar om sin lycka med barnbarn

    Jag har själv barn ,men inga barnbarn än.De andra pratat om sin lycka om sina barnbarn .Hur ska jag hantera detta?Vill ju ochså uppleva detta någon dag.

  • Svar på tråden Alla pratar om sin lycka med barnbarn
  • Tyra myra

    Vi fick vänta tills min man var 70 och jag var 60 innan vi fick vårt första barnbarn. På 2,5 år har vi nu 3 barnbarn, Det är lite som den berömda ketchupflaskan, allt kommer på engång.

    I vårt fall så har våra barn och deras partners väntat med barn tills de har en stabil ekonomi och gjort alla äventyr.  Kanske hade de också en tanke på att om vi är pensionärer kan hjälpa till med barnpassning mm. Glad

    Visst är det en speciell känsla med barnbarn men vi vill ju leva vårt liv också.

    Jag var 25 när jag blev gravid för första gången. Idag är det inte ovanligt att de är 35 - 40 när första barnet föds. 

    Som jag ser det är barnbarn välkomna närhelst de föds. Men man måste komma ihåg att alla inte kan få barn och det är inte just att pressa på om det.

    Men var lugn. det är bara att vänta, tillslut sitter du där med ett barnbarn i din famn. 

Svar på tråden Alla pratar om sin lycka med barnbarn