• Anonym (Liv)

Mörkt liv

Har blivit sjuk. Har ont i hela kroppen. (hals, öron, huvud, ja. alla leder.)

Dessutom har jag varit deprimerad större delen av mitt liv, och jag är helt slut. Jag är stressad över att jag inte "kommit någonstans i livet."

JAG. ORKAR. INTE. MER.

Jag misslyckas med allt jag tar mig för. Studier, får inget jobb.
    Har ätstörning, sömnsvårigheter, är ensam.
    Livet är inte värt att leva.

Jag orkar inte med hur fattig och misslyckad och ensam jag är.
    Dessutom har jag ständigt ont i kroppen (utöver permanent depression och ångest som tar alla energi.) 

Drömmer om att jag ska slippa vakna på morgonen. Till mitt förtret gör jag ju tyvärr det.
    Inte värt att försöka längre. Inget går som jag vill.
    Skulle kunna räkna upp så många anledningar till varför mitt liv är så mörkt, men jag tror inte ni orkar lyssna på det.
    :(

• Svar på tråden Mörkt liv
  • Anonym (Malin)

Äter du nyttigt?

För det ändrade allt för mig. Plötsligt hade jag inte magsmärtor mer. Ingen migrän. Ingen depression. Upptäckte en inneboende glädje trots att jag är fattig. 

Jag slutade frossa i socker. Från att ha varit sockerberoende söutade jag med det. Och det förändrade livet. 

Prova det, för socker gjorde mig deppig, trött och jag fick faktiskt ont i kroppen av det.

Sen har jag läst om folk som blivit mycket bättre i sin reumatism och firomyalgi av att helt sluta med socker. 

Annars tycker jag att utmaningar gör livet bättre. Svs utmana dig själv. Bli en bättre version genom att sätta upp mål. T.ex antal.böcker att sa, filmer att se, träning, promenader/vecka, människor att prata med, laga nya recept, skriva något, skapa något.

• Anonym (Liv)
    Anonym (Malin) skrev 2024-03-09 22:30:35 följande:

Äter du nyttigt?

För det ändrade allt för mig. Plötsligt hade jag inte magsmärtor mer. Ingen migrän. Ingen depression. Upptäckte en inneboende glädje trots att jag är fattig. 

Jag slutade frossa i socker. Från att ha varit sockerberoende söutade jag med det. Och det förändrade livet. 

Prova det, för socker gjorde mig deppig, trött och jag fick faktiskt ont i kroppen av det.

Sen har jag läst om folk som blivit mycket bättre i sin reumatism och firomyalgi av att helt sluta med socker. 

Annars tycker jag att utmaningar gör livet bättre. Svs utmana dig själv. Bli en bättre version genom att sätta upp mål. T.ex antal.böcker att sa, filmer att se, träning, promenader/vecka, människor att prata med, laga nya recept, skriva något, skapa något.

Jo, jag skrev att jag har ätstörningar. Så nyttigt äter jag väl inte. Jag äter för mycket socker, har för dåliga rutiner osv.
    Men jag håller med, jag förstår att det påverkar mitt mående och jag bör äta nyttigt och rätt. 

utmaningar kan väl vara bra, men inte när man misslyckas med dem.
    Varje gång jag tar mig vatten över huvudet sjunker jag djupare. En "lagom" utmaning som man klarar av gör livet bättre, men inte om man inte klarar av utmaningen.

Jag skriver berättelser ibland. Jag sjunger mycket... har funderat på att kanske köpa en gitarr någon gång....
    Men annars är det väl att jag är socialt isolerad som drar ner mycket glädje i mitt liv. :(
    Det är svårt att hitta vänner. 
  • Anonym (killen)
    Anonym (Liv) skrev 2024-03-09 22:24:16 följande:
    Bara för att det inte verkar vara möjlig för dig då betyder det inte att det inte skulle vara möjlig för någon annan? Förstår att du har stora problem. Men kom även med tips som du valde att helt utesluta. Med det sagt bekräftar du väl ändå inte alla i din position, eller tror du det? Det är du som går om miste av någon som skulle vara trogen, ärlig samt viljas ditt bästa, sen att du inte uppskattar det säger mera om dig än om mig.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Liv) skrev 2024-03-09 22:34:53 följande:
    Jo, jag skrev att jag har ätstörningar. Så nyttigt äter jag väl inte. Jag äter för mycket socker, har för dåliga rutiner osv.
    Men jag håller med, jag förstår att det påverkar mitt mående och jag bör äta nyttigt och rätt. 

utmaningar kan väl vara bra, men inte när man misslyckas med dem.
    Varje gång jag tar mig vatten över huvudet sjunker jag djupare. En "lagom" utmaning som man klarar av gör livet bättre, men inte om man inte klarar av utmaningen.

Jag skriver berättelser ibland. Jag sjunger mycket... har funderat på att kanske köpa en gitarr någon gång....
    Men annars är det väl att jag är socialt isolerad som drar ner mycket glädje i mitt liv. :(
    Det är svårt att hitta vänner. 
    Köp en gitarr NU. 
    Finns relativt billiga på nätet. 
    Kolla på youtube på tutorials om hur man spelar. Finns massor!

Angående utmaningar så ska du inte känna att du misslyckas. Det finns inget som heter misslyckas.  Börja läs en bok och om det tar 1 år - fine! 
    Glöm ordet misslyckas. Du väljer själv om du ska känna att du misslyckas och känna dig dålig.
    Jag misslyckas jämt med saker tex läsutmaningar men jag bryr mig inte för jag gör andra saker bra. 
    Jag brukar tänka som så att om jag gjort något trots att det är jobigt så är jag nöjd med mig själv.

Och jämför dig inte med andra. Alla bekämpar fajter som andra inte ser.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Malin) skrev 2024-03-10 00:20:56 följande:
    Köp en gitarr NU. 
    Finns relativt billiga på nätet. 
    Kolla på youtube på tutorials om hur man spelar. Finns massor!

Angående utmaningar så ska du inte känna att du misslyckas. Det finns inget som heter misslyckas.  Börja läs en bok och om det tar 1 år - fine! 
    Glöm ordet misslyckas. Du väljer själv om du ska känna att du misslyckas och känna dig dålig.
    Jag misslyckas jämt med saker tex läsutmaningar men jag bryr mig inte för jag gör andra saker bra. 
    Jag brukar tänka som så att om jag gjort något trots att det är jobigt så är jag nöjd med mig själv.

Och jämför dig inte med andra. Alla bekämpar fajter som andra inte ser.
    Jag skulle gärna köpa en gitarr... hmm... kanske vore bra. 
    Jag läser en del studentlitteratur.. men blir så deppig av att uppgifterna inte går bra. Det kanske skulle vara en bra paus från studierna att läsa något skönlitterärt också.

Jag kan spela gitarr rätt okej. Har övat många år (förut) på en gitarr som mina föräldrar äger.
    Misslyckas finns inte. Sant. Jag måste försöka ändra mitt tankesätt. Jag är så uttröttad av alla mina katastroftankar och negativa tankar om mig själv.
  • Anonym (Fri)

Om du känner att du inte har något kvar att förlora föreslår jag att du tar tillfället i akt och gör något helt galet. Om inget kan bli värre har du inget kvar att förlora. Vad vill du göra med din frihet? Finns det något du alltid drömt om men inte vågat? 

• Anonym (Liv)
    Anonym (Fri) skrev 2024-03-10 12:58:40 följande:

Om du känner att du inte har något kvar att förlora föreslår jag att du tar tillfället i akt och gör något helt galet. Om inget kan bli värre har du inget kvar att förlora. Vad vill du göra med din frihet? Finns det något du alltid drömt om men inte vågat? 

Finns mycket jag önskar jag vågade. Men.. är för feg att ta de stegen.
    Det är liksom som en spärr. Jag talar mig ur allt som är lite läskigt typ... 

Jag vill till exempel söka massor av jobb, men vågar inte ens skicka in video i ansökan så många jobb söker jag inte pga. rädslan att bli bedömd för mitt utseende.

Sedan vågar jag inte resa själv heller, alltså längre resor. Jag kan resa med tåg till närliggande städer över dagen, men att planera någon resa längre bort i Sverige, eller åka utomlands skulle jag vilja våga göra. (Alltså ensam).
  • Anonym (Liv)

Lite i taget ska jag försöka utmana mig själv.
    Jag har funderat på att köpa en ny mobil, våndades länge över vilken sort som var rätt och så... men till slut bestämde jag mig och beställde på internet. Fick hem den dagen efter. 

Jag tror det gör mig gott att inte övertänka allt.
    Nu ska jag gå och göra frukost, inte fastna i övertänkande så att jag glömmer äta.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Liv) skrev 2024-03-13 07:04:28 följande:

Lite i taget ska jag försöka utmana mig själv.
    Jag har funderat på att köpa en ny mobil, våndades länge över vilken sort som var rätt och så... men till slut bestämde jag mig och beställde på internet. Fick hem den dagen efter. 

Jag tror det gör mig gott att inte övertänka allt.
    Nu ska jag gå och göra frukost, inte fastna i övertänkande så att jag glömmer äta.

Det låter jättebra TS att du börjat utmana dig själv! 😊

Det är vägen fram...även om man så tar små myrsteg i början. så kommer man framåt lite mer dag för dag..

Skriv gärna hur det går och när du lyckats utmana dig själv litegrann, om du vill såklart! 

I vilket fall så önskar jag dig lycka till!  Du klarar mer än du tror!!
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-03-13 23:26:05 följande:
    Det låter jättebra TS att du börjat utmana dig själv! 😊

Det är vägen fram...även om man så tar små myrsteg i början. så kommer man framåt lite mer dag för dag..

Skriv gärna hur det går och när du lyckats utmana dig själv litegrann, om du vill såklart! 

I vilket fall så önskar jag dig lycka till!  Du klarar mer än du tror!!
    TACK!
    Jag tror jag ska försöka uppdatera tråden. :) Du skriver på ett sätt som visar att du verkligen bryr dig på riktigt, och det uppskattar jag. Tack! Hoppas du får en fin kväll. 
Svar på tråden Mörkt liv