• Challe N

    20 årig dotter

    Min dotter på 20 år flyttade tlll en storstad för ett halvår sedan. Hon har bott med sin pojkvän men de har nu flyttat isär så hon bor ensam. Ikväll har hon varit ute med jobbarkompisar men lovade att höra av sig när hon var hemma. Nu klockan 04.30 har hon inte hört av sig och det går inte att få tag på henne. Har skickat sms sen 00.45 som jag inte fått svar på. Oron äter upp mig över att något har hänt.. Men är det rimligt att tänka så här när hon ändå är 20 år eller borde jag släppa det och låta henne leva sitt liv? Hon lovade ju dock att höra av sig..

  • Svar på tråden 20 årig dotter
  • ht1

    Din dotter är vuxen. Hon klarar sig. Hon kommer att ringa dig framt lunchtid idag. Dottern har bara haft en rolig kväll på stan å är lite trött och glömt bort att sms dig.

  • Kammen320

    Hon är 20 och har flyttat hemifrån, då hade jag inte en tanke på att skicka sms till mina föräldrar nät jag var hemma. Hon har väl kul, kanske hamnat på efterfest eller så? Man kunde ju festa till halv sju på morgonen i den åldern. Ring i eftermiddag istället, är säkert ingen fara. Om du inte hört av henne till kvällen kan du börja oroa dig då, men onödigt att oroa sig i onödan. 

  • Mortiscia80

    Snälla låt henne ha ett liv istället för att jaga ihjäl henne! Hon är en vuxen person, kom ihåg det. Hon har haft en utekväll, då är det inte prio att höra av sig till en förälder.

  • blomman 2

    Jag tänker såhär, brukar din dotter alltid höra av sig efter er överenskommelse ?
    Som andra säger, hon är ändock vuxen och du får nog räkna med att din dotter någon dag klipper av den sista navelsträngen mellan er. 


    Jag är själv en mamma som är lite oroligt lagd när det gäller min dotter men det är inte för att jag inte litar på henne utan vad andra kan göra mot henne.
    Har själv egna erfarenheter av hemska saker då jag har blivit drabbad och då är det lätt att dessa bilder dyker upp när barnen ( oavsett ålder) börjar att vidga sina vyer och blir självständiga.
    Oftast är det våra hjärnspöken som orsakar våran oro.
    Som någon nämnde, har hon inte hört av sig mot kvällen ( kanske blev en väldigt blöt kväll) så kanske du kan aggera.
    Har du någon kompis till din dotter som du kan höra av dig till? 


    Jag hade först försökt där.
    Sedan behöver du nog vänja dig vid att hon KOMMER att leva sitt eget liv och inte uppskatta att du begär att hon ska höra av sig.
    Vet att det kan vara svårt men rent faktum.
    Hon har säkert haft jätteroligt och sover nu ruset av sig. 

Svar på tråden 20 årig dotter