• Anonym (Oroligsjäl)

Löpning och värme i tidig graviditet

Såg en tråd här om värme och graviditet och började själv oroa mig. I mitt fall har jag sprungit tills jag blivit riktigt svettig. Plussade nyss. Läste att det rekommenderas vila efter IVF just vid implantationen eftersom det inte är bra för embryot med högintensiv träning... Jag har säkert sprungit även då och nu är jag rädd att något gått fel eller att embryot blivit upphettat då jag svettats (måste ju klä på sig då man springer på vintern). 
    Någon som kan berätta att de sprungit och svettats riktigt tidigt i graviditeten och det har gått bra? 

• Svar på tråden Löpning och värme i tidig graviditet
  • Anonym (sporttokig)

släpp det bara.  Det är ingen fara. man kan träna som vanligt hela grav! 
    Vid ivf är man nog ekstra försiktig.

• Anonym (Oroligsjäl)
    Anonym (sporttokig) skrev 2024-03-01 20:49:18 följande:

släpp det bara.  Det är ingen fara. man kan träna som vanligt hela grav! 
    Vid ivf är man nog ekstra försiktig.

Tack för ditt svar <3

Det står så på vissa sidor, men på flera står det att man ska vara försiktig just efter ÄL och då ägget ska börja fästa... Att de rekommenderar avhållsamhet till intensiv träning efter IVF måste ju bero på att detta är en risk :( 
    Fick riktig mensvärk efter dagens löppass så därför började jag läsa på och nu kan jag inte släppa saken. Har flera barn sedan tidigare och har gjort konisering. Är orolig att jag är "svagare" denna gång och kanske var extra känslig för löpningen. Jäkla oro... Önskar att jag inte var så nojig. 
Svar på tråden Löpning och värme i tidig graviditet