• Madelene1989

    Ni med pcos

    Hej! Jag har precis fått diagnosen pcos. jag har nu börjar med provera för att framkalla mens och sen blir det letrozol. 


    är det någon som också har pcos? har ni ?enkelt? blivit gravida när ni med medicinsk hjälp fått ägglossning?

    tar Gärna del av alla historier om pcos ! 

  • Svar på tråden Ni med pcos
  • Anna7719

    Jag har pcos och fick mitt första barn spontant med enligt läkaren min ända spontana ägglossning,, men behandlade med pergotime i ett år innan jag blev gravid med andra barnet. Tredje barnet kom spontant efter andra trots att läkaren sa att det skulle vara omöjligt.

  • Lisa med kniven

    Är det konstaterat att du inte ägglossar? Frågar för att jag fick samma plan som dig från min gyn, men det visade sig att jag ägglossade på egen hand efter provera-kur så jag behövde inte letrozol. Efter det har jag blivit gravid 2 av 4 försök. Första slutade tyvärr i MA, men nu är jag gravid i v 19.

  • Madelene1989
    Lisa med kniven skrev 2024-02-25 22:04:12 följande:

    Är det konstaterat att du inte ägglossar? Frågar för att jag fick samma plan som dig från min gyn, men det visade sig att jag ägglossade på egen hand efter provera-kur så jag behövde inte letrozol. Efter det har jag blivit gravid 2 av 4 försök. Första slutade tyvärr i MA, men nu är jag gravid i v 19.


    Hej! stort grattis! Du ger mig verkligen hopp! 

    Nej inte konstaterat skulle jag säga. Jag har dock inte haft mens sen i november så att sen dess har det inte hänt. Innan dess har jag fått positivt på ÄL-stickor. Jag får lita på att dem kan detta och hoppas det går lika bra för mig som för dig :)
  • Lisa med kniven
    Madelene1989 skrev 2024-02-26 10:48:36 följande:
    Hej! stort grattis! Du ger mig verkligen hopp! 

    Nej inte konstaterat skulle jag säga. Jag har dock inte haft mens sen i november så att sen dess har det inte hänt. Innan dess har jag fått positivt på ÄL-stickor. Jag får lita på att dem kan detta och hoppas det går lika bra för mig som för dig :)
    Håller tummarna för dig! 

    När jag sökte vård hos gyn hade jag inte haft mens på över tre månader, men hon kunde se av ultraljudet att jag höll på att ägglossa. Så jag har bara en väldigt, väldigt lång cykel. 😊
Svar på tråden Ni med pcos