Är det missfall v5+6 BILD!!!
Delar med min journal och bilder. Är det missfall? Är jätte orolig.
Delar med min journal och bilder. Är det missfall? Är jätte orolig.
Har börjat blöda ordentligt nu och med klumpar. Det lilla hoppet jag hade var försvann. Ska lämna blodprov imorgon får se vad de säger efteråt..
Nu ringde de från sjukhuset. Första blodprovet visade 677 den andra visade 693 det tyder på graviditet säger dom. Ska åka in på kontroll imorgon 11:30
vill tillägg att jag inte har blött sen igår på kvällen.
Patologisk innebär att det inte är en frisk graviditet, dvs missfall eller utomkveds. Hcg ska dubbleras på två dagar ca vid normal graviditet. Långsam stegring kan tyda på utomkveds, det är det de vill kontrollera med ultraljud. men det kan även vara ett vanligt missfall som bara inte kommit igång riktigt ännu. Jag har haft båda varianterna med hcg liknande ditt. Förmodligen kommer du utöver ultraljud få gå på fler hcg prov för att se om hcg börjar sjunka.
även OM det skulle vara utomkveds finns det möjlighet att det läker ut av sig självt när hcg ligger såpass lågt som ditt gör.
Får se vad de säger imorgon.
men tror du jag kommer bli uppföljd vid nästa graviditet?
Om det bekräftas vara utomkveds brukar man få ett tidigt ultraljud vid efterföljande grav (v 7-8) då man har något ökad risk att få det igen. Men inte om det är ett ?vanligt? missfall.
Jag fick göra en tidig UL hos min vanliga BM mottagningen med en läkare, i v. 6 med tanke på min senaste missfall och min bakgrund som jag skrev tidigare i tråden. Det va skönt o se ett tickande hjärta då och inget avvikande så tidigt.
Även kommande UL har jag fått tätare kontroller men beror kanske ej just på mitt senaste missfall utan alltihop tillsammans. Fick efter mitt tidiga UL vanlig RUL kontroll i v 13 och nu kommande UL kontroll i v.16
Får se vad de säger imorgon.
men tror du jag kommer bli uppföljd vid nästa graviditet?
Jag fick ett MA i vecka 10 i juni förra året och jag fick inte något ultraljud tidigt i nästkommande graviditet. Tror det är vanligast om man fått utomkveds. Jag bokade däremot in ett privat ultraljud när jag var i vecka 8+2. 🥰 Fick där livets chock att det var tvillingar.
TS:
Jag har två barn. Före varje lyckad graviditet hade jag ett tidigt missfall i stil med vad du visar här. Andra gången blev jag gravid direkt efter utan mens mellan ens. Första gången tog det typ 2 försök.
Det är oändligt trist att få missfall och jag grät båda gånger en hel del. Men det är också tecken att du ju faktiskt kan bli gravid.
Jag vet inte om du ville ha hjälp med tolkning, men PUL betyder att de inte vet vart graviditeten sitter. inga tecken på ex betyder att det förmodligen inte är utomkveds, bland kan man få en tom hinnsäck i livmodern vid utomkveds, då har den ofta en s.k. halo, vilket man inte ser.
minskad slemhinna, mkt låg hcg ökning och inga tecken på utomkveds tyder på vanligt missfall. eftersom man inte kunnat lokalisera graviditeten måste de fortsätta följa med hcg-prov. Ofta får man gå tillbaka varje vecka tills hcg understiger 5.
jag har själv varit i precis samma sits som du så det är bara att fråga om det är något du undrar! Jag hade misstänkt utomkveds med svagt stigande hcg, först inget synligt i livmodern, vid nästa besök en liten uppklarning. man bedömde då att graviditeten satt i livmodern trots allt och att det var ett vanligt missfall. hade första VUL 6+0 hcg låg då på 970, det gick sedan upp till 1620 i 6+6, blödningen började först 7+4.
TS hur har det gått?♥️
TS hur har det gått?♥️
Var på ultraljud i torsdags de kunde inte se foster i hinnan. Lämnade blodprov som fortsatte stiga. Ska lämna blod imon igen.
de vet inte vad det är, vara vänta och se. Har inte blött sen söndag kväll
Fick svar från dagens blodprov. Stigit från 753 till 793 5% stigning på Timmar. Första blodprovet låg på 567 tror jag.
ska på ultraljud imorgon igen.
Gud vad märkligt, menar med tanke på att du skriver att de ej såg någon foster men blodprovet av hcg stiger. Finns hopp då? Förklara dom något på plats vad detta kunde bero på ♥️
Gud vad märkligt, menar med tanke på att du skriver att de ej såg någon foster men blodprovet av hcg stiger. Finns hopp då? Förklara dom något på plats vad detta kunde bero på ♥️
Det enda dom säger är att det kanske är tidigt, att jag räknade fel.
3 olika läkare har kollat, de ser ingenting i äggledare/äggstock och ingenting utanför livmodern.
hoppas verkligen det finns en bebis.
ska på ultraljud 9:30 kommer uppdatera då
usch vad jobbigt för dig med alla undersökningar, jag har varit igenom precis samma och tyvärr får man väldigt dåligt med info från sjukvården. Att de inte ser graviditeten beror på att hcg fortfarande är så lågt, när det ligger på 1000 ca ska man kunna se graviditeten. Ligger det på 1000 och man inte ser något i livmodern så vet man att det är utomkveds,
När hcg ökar så lite som det gör för dig är det tyvärr utomkveds eller missfall, även om det skulle vara tidigare än du tror. Hcg ska helst öka med 100 % på 48 tim, särskilt i början då det ökar som allra snabbast. En väldigt låg ökning i början visar att graviditeten inte är viabel tyvärr, särskilt när den är låg som hos dig. Vissa kan ha en lägre ökning ( ner mot ca 50 %) och graviditeten kan då ibland fortsätta, även om det är ovanligt. Det är då ofta beroende på tex kromosomfel eller liknande.
Jag håller tummarna att det ordnar sig för dig, perioden nä man bara går och undrar är hemsk.
Det enda dom säger är att det kanske är tidigt, att jag räknade fel.
3 olika läkare har kollat, de ser ingenting i äggledare/äggstock och ingenting utanför livmodern.
hoppas verkligen det finns en bebis.
ska på ultraljud 9:30 kommer uppdatera då