Gå vidare efter sexköp
Man, ca 40. För ca 7 år sedan besökte jag ett europeiskt land där det är lagligt med prostitution och köpte sex 3 ggr. Jag var då inne i ett gravt missbruk av alkohol och handlingar och konsekvenstänk existerade inte.
Jag är nu fri från alkoholen sedan ca 5 år tillbaka. Jag var singel vid tillfället, men är nu sambo.
Jag har berättat för min nuvarande om mitt tidigare missbruk och även händelsen ovan.
Självklart har jag under min period av missbruk gjort andra saker som jag mår dåligt över, men inte av denna sort och det tär på mig i princip dagligen vilken människa jag är. För kontext vill jag ändå understryka att detta var kvinnor i min egen ålder som besökte mitt hotell, samt att jag under hela vistelserna betedde mig likadant som när man har sex med någon tjej som man inte betalar för. Så jag har inte något dåligt samvete för hur jag betedde mig eller att jag skadade någon fysiskt. Däremot vet jag ju att dessa kvinnor inte väljer den här utvägen om de inte måste.
Jag kan tyvärr inte göra saker ogjort, men jag känner att jag på något sätt måste gå vidare i livet. Det kommer äta upp mig inombords annars. Jag vet även att jag kommer få kommentarer om vilket svin jag är och att om jag mår dåligt, hur mår då tjejerna. Jag har som sagt haft 7 år att tänka över detta så självklart har jag gått igenom allt i mitt huvud, så ni får gärna skippa dessa kommentarer. Vill någon ändå påpeka det, gör det.
Min frågeställning är alltså: Kan jag förlåta mig själv, om inte, vad kan jag göra för att detta inte ska ta över mitt liv totalt.