• Anonym (Anonym)

Gå vidare efter sexköp

Man, ca 40. För ca 7 år sedan besökte jag ett europeiskt land där det är lagligt med prostitution och köpte sex 3 ggr. Jag var då inne i ett gravt missbruk av alkohol och handlingar och konsekvenstänk existerade inte.

Jag är nu fri från alkoholen sedan ca 5 år tillbaka. Jag var singel vid tillfället, men är nu sambo.
    Jag har berättat för min nuvarande om mitt tidigare missbruk och även händelsen ovan.

Självklart har jag under min period av missbruk gjort andra saker som jag mår dåligt över, men inte av denna sort och det tär på mig i princip dagligen vilken människa jag är. För kontext vill jag ändå understryka att detta var kvinnor i min egen ålder som besökte mitt hotell, samt att jag under hela vistelserna betedde mig likadant som när man har sex med någon tjej som man inte betalar för. Så jag har inte något dåligt samvete för hur jag betedde mig eller att jag skadade någon fysiskt. Däremot vet jag ju att dessa kvinnor inte väljer den här utvägen om de inte måste. 

Jag kan tyvärr inte göra saker ogjort, men jag känner att jag på något sätt måste gå vidare i livet. Det kommer äta upp mig inombords annars. Jag vet även att jag kommer få kommentarer om vilket svin jag är och att om jag mår dåligt, hur mår då tjejerna. Jag har som sagt haft 7 år att tänka över detta så självklart har jag gått igenom allt i mitt huvud, så ni får gärna skippa dessa kommentarer. Vill någon ändå påpeka det, gör det.

Min frågeställning är alltså: Kan jag förlåta mig själv, om inte, vad kan jag göra för att detta inte ska ta över mitt liv totalt.

• Svar på tråden Gå vidare efter sexköp
  • Anonym (Förlåt och gå vidare)

Du säger själv att du ångrar det du gjorde och du verkar ha insikt i att prostitution inte är någon självvalt lyxjobb som många män verkar tro. 

Alla kan göra fel och alla förtjänar en andra chans och få gå vidare. Det viktiga är att man kan stå för det man gjort, och förstår varför det var fel. 

Jag hade kunnat acceptera en ursäkt från man som köpt sex och ångrade det. Men om man resonerar som Paolo Roberto hade det aldrig funkat 

• Anonym (M)

Så på 5 år har du inte sökt hjälp? Varför? Du mår ju inte bra. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2024-02-18 17:02:00 följande:

Så på 5 år har du inte sökt hjälp? Varför? Du mår ju inte bra. 

Jag har sökt hjälp tidigare. Bland annat så var det så jag tog mig ur mitt alkoholmissbruk.  Men inte för något annat, nej.
  • OlgaElvira

I konsten att var människa ingår att förlåta människors felsteg, tillkortakommanden och dumheter. Där ingår också att förlåta sina egna felsteg, tillkortakommanden och dumheter.
    Ja, dina felsteg kommer att gnaga på ditt samvete, men det ingå i förmånen att vara just människa. 

?Förändra det du kan, acceptera det du inte kan förändra och lär dig skillnaden.?

• Anonym (Kvinna)

Var glad över att du på riktigt genuint ångrar dig. Du har gjort en resa, du är en bättre människa nu. Gå vidare, släppt det. Mitt råd är att inte aktivt berätta det för nästa flickvän, hon kommer aldrig kunna se dig på samma sätt igen och i ditt fall så känns det som du straffat dig själv tillräckligt. Men nu får vi hoppas att det håller med nuvarande flickvän. 

• Anonym (Kvinna36)

Jag är själv kvinna som har sålt sex när jag var yngre. Sex (samlag) var väldigt längesen jag sålde regelbundet men tills för några år sen när jag träffade mitr yngsta barns pappa sålde jag sexuella tjänster..
    Det började med att jag var ensamstående mamma  och började jobba på strippklubb när jag var strax över 20 , sen ledde det ena till det andra  (men sålde aldrig sex på klubbarna och det är absolut inte så att alla som strippar säljer sex också ). 
    Har vänner som fortfarande säljer sex , jag jobbar bara online nu. 

Ville bara säga att jag inte tycker att alla som köper sex är monster. Det handlar dels om vem man köper av, viktigast att kvinnan är  vuxen såklart, sen kanske det känns lite värre att köpa av en 18-19-åring än nån som är 25+ eller 30+ tycker jag. Och om det är nån som gör det hyfsat frivilligt , tror de flesta förstår vad jag menar, 
    Och så handlar det om hur man beter sig , att inte bete sig hotfullt eller våldsamt, inte försöka pruta eller luras , respektera tjejens gränser och inte tjata om mer än hon erbjuder. 

Om du inte har gjort nått av det och tjejerna var i din ålder tycker jag inte att du är en hemsk människa för att du har köpt sex.. Och du vet om att du har gjort fel.. så försök att förlåta dig själv. 

Jag har varit med om kunder som har betett sig repsektfullt , respekterat mina gränser (t.ex inte tjatat om samlag när jag inte sålde det) , betalat det de ska.. Tyvärr är det väldigt många som beter sig dåligt , har varit med om riktigt läskiga situationer.. och det är ju just därför hela den ?industrin? är så problematisk också.. men som sagt , om du betedde dig bra mot tjejerna och inte planerar att göra om det behöver du inte ha mer ångest för det tycker jag 

• Anonym (A)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-02-18 18:31:03 följande:

Var glad över att du på riktigt genuint ångrar dig. Du har gjort en resa, du är en bättre människa nu. Gå vidare, släppt det. Mitt råd är att inte aktivt berätta det för nästa flickvän, hon kommer aldrig kunna se dig på samma sätt igen och i ditt fall så känns det som du straffat dig själv tillräckligt. Men nu får vi hoppas att det håller med nuvarande flickvän. 

Håller med
  • Anonym (Anonym)

Tack för svaren i tråden, det uppskattas. Jag vet att det var en chansning att berätta för min nuvarande, men det var ingen enskilt konversation om just detta, utan jag pratade mycket om mitt mående och missbruk bl a. 

Till Kvinna36, tack för ditt långa svar. Jag är en rätt lugn person och det var inte fråga om något illa beteende eller någon form av tvång med någon.

Svar på tråden Gå vidare efter sexköp