Livet passerar förbi
Dåligt mående hela livet, ångest, ensamhet, obehandlade trauman.
Försöker hålla mig över ytan med studier men oroar mig konstant för att jag ska misslyckas med dem.
Inte mycket arbetslivserfarenhet, på grund av mitt mående med extrem ångest, obehandlad depression osv.
Livet känns liksom som att jag hamnade fel från början, och det har aldrig gått att styra in mig på en mer "framgångsrik" väg.
Jag är ensam, har en del fysiska "sjukdomar" som får mig att må dåligt, konstant, men vården kan inte ge mig någon hjälp för att må bättre.
Hur som helst, jag känner den här konstanta ångesten varje dag över att jag vill liksom anstränga mig på NÅGOT sätt för att må bättre, göra något annorlunda i livet, men samtidigt har jag så extremt dåligt självförtroende och lider av så mycket ångest så att jag inte kan ta mig framåt i någon riktning som känns hoppfull.
Min ursprungsfamilj orsakade mig mycket ångest och depression (har förmodligen PTSD från uppväxten), och jag har pratat lite med en psykolog om det, men psykologkontakt är så dyrt, och jag måste hålla i slantarna så att säga. Allt blir ju dyrare, hyran, maten osv.
Ja, så det var lite om hur "fast" jag känner mig i livet.
Grubblar mycket så att jag har svårt att sova på nätterna. Känner mig allmänt deprimerad och liksom "obekväm" i livet.
Kan någon ge tips på hur man tar sig uppåt trots ångesten och depression och allt?