• sweetsoul

    Sommarumgänge, hur har ni det?

    Hej

    jag undrar lite hur ni gjort vid sommarumgänge.

    Det finns förslag om 1+1+1+1 samt 2+2 från umgängesföräldern.

    detta under en utsatt period om 8 veckor.
    från v.25-32.

    om man kör 1+1 metoden har man då v.v under sommaren? ex 25,27,29,31 och den andra då jämna veckor?

    kör man 2+2 har man ex 25+26 & 29+30 ??

    kluven om vad som är bäst för barnen. jag är nog inne på 1+1. samtidigt som det också blir ngt svårare att åka utomlands för att passa in ankomst/hemresa. men som sagt,barnens bästa. 1 vecka kan ju räcka gott när man idag är där 4 dagar...

    hurrar andra det?

  • Svar på tråden Sommarumgänge, hur har ni det?
  • FruFarfalle

    Vi har bonusdottern varannan vecka på sommarlovet förutom en varsin 2 veckors period på semestern. vilka veckor det blir bestäms när semestern är godkänd i april men vi brukar börja prata om det redan i januari så man vet vilka veckor den andra tänker söka semester, om nån planerar någon resa och vill boka tidigt, om nytt pass behövs osv. 


     

  • FruFarfalle

    vi har varannan vecka hela året, såg nu att ni inte har det. Men skulle nog köra på liknande upplägg ändå. 
    varannan vecka förutom en 2-veckors period var :)

  • Anonym (Fiffi)

    När barnen var yngre hade vi 4+4 veckor under sommaren. Övriga året hade vi varannan vecka men sommaren 4 veckor i sträck var. Fungerade utmärkt. 

  • Anonym (Lis)

    Ja om barnet varit Max 4 dar per ställe innan så kanske 2 veckor i rad blir lite väl långt. Ni kan ju testa varannan vecka några veckor innan semestern och se hur det funkar.

  • Anonym (Lis)
    sweetsoul skrev 2024-02-20 09:46:25 följande:

    betyder då upplägget 1+1+1+1 att man har v.v ?


    Ja
  • Anonym (Lis)
    sweetsoul skrev 2024-02-20 09:46:25 följande:

    betyder då upplägget 1+1+1+1 att man har v.v ?


    För jag förutsätter att ni inte pratar dagar, varannan dag. Men om du är osäker vad din medförälder menar så fråga den, risken är ju annars att vi har en tolkning och den personen menar något annat.
  • Anonym (Blandat)

    Vi har lite blandat men oftast har jag barnen en massa extra veckor då jag gör mer saker med barnen på semestern och dom vill vara med mig, medan mitt ex mest är hemma och som mest går och badar med dom. 

Svar på tråden Sommarumgänge, hur har ni det?