• Anonym (Ensam)

    Vet ej hur länge till jag orkar..

    Detta livet. Är ensam ensam ensam, har inte någon enda vän. Har 2 fantastiska barn varannan vecka, men veckan utan barn är jag helt ensam. Är 42 år, fattar ej hur livet kunde bli såhär. 


    Och jag vet ej hur jag ska ändra på detta, vill helt ärligt bara gå upp i rök. 

  • Svar på tråden Vet ej hur länge till jag orkar..
  • Anonym (Ensam)

    Hoppas jag dör istället.. 

  • Anonym (Ensam)

    Svårt att njuta av ensamheten, att inte ha någon enda att umgås med

  • Anonym (Föreningar)

    Gå med i föreningar med folk som har samma intressen som du. Det brukar vara en bra grej.

  • Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2024-02-17 19:06:33 följande:
    Vet ej hur länge till jag orkar..

    Detta livet. Är ensam ensam ensam, har inte någon enda vän. Har 2 fantastiska barn varannan vecka, men veckan utan barn är jag helt ensam. Är 42 år, fattar ej hur livet kunde bli såhär. 


    Och jag vet ej hur jag ska ändra på detta, vill helt ärligt bara gå upp i rök. 


    Det är inte svårt att ändra på. Vad har du för intressen? Träffa andra människor via dessa.
  • Anonym (R)

    Du har 2 barn varannan vecka. Jag har inte ens det. Trots det har jag ingen tanke på att ända livet (hur kan man ens tänka tanken när man har barn?).
    Ut i skogen, skåda fågel, lär dig dansa, vad som helst som kan vara kul.

  • Anonym (hmm)

    Har du ekonomin så...Rädda ett eller flera djur, hundar, katter, skaffa dig en hobby som kan inbringa pengar.


    Är du ekonomisk oberoende ? Hjälp då djur. Människor förtjänar det inte. Men djuren gör.

    Vad får dig att känna som du gör ? Ä själv ensam. Men saknaden efter människor är överskattat. Partner visst. Men Du kan glömma skaffa någon ifrån Sverige eller japan samt kina. Men alla övriga länder kan du finna någon. Helt upp till dig i ditt tänk. 


     


    Kanske är för hård än då. Har du förlorat någon närstående nyligen till döden ? Då är det svårare att se ljuset i tunneln. Men den finns, om du är villig att röra på dig samt stå upp för dom som inte pratar människo språk alt de som pratar ett språk som du själv förstår. I en film såg jag " Gud vara helt ensam" men han  planterade för jordens bästa och livets bästa. Spelar ingen roll om du är ensam.. precis som jag utan du kan alltid hjälpa någon ( därmed finna ett högre syfte än dig själv) Som är grunden till godhet samt existensiell rätt samt omtanke, existensiell rätt samt en god handling. 


    Du är bara en "sten i havet" gör det bästa medans du lever.

  • Anonym (T)

    Du måste orka, för dina barns skull, de behöver dig <3 Jag är i ungefär samma ålder som dig, har ett fåtal nära vänner och släktingar, men de bor långt från mig, så jag umgås mycket med maken och barnen och familjen på hans sida. 

    Det är svårare att få nya vänner i den här åldern än när man var yngre, men det går. De jag känner som önskat nya kontakter har för det mesta börjar engagera sig i något, det kan vara någon förening eller hobby, det är så man lär känna nya människor i den här åldern. Kan nämna några ställen som personer i min närhet lärt känna nya människor på;

    En tjej gick med i viktväktarna och lärde känna en annan tjej där som hon började promenera ihop med. En annan tjej började sjunga i kör där hon lärde känna ett gäng som hon reste iväg och uppträdde i körsång med. En tjej engagerade sig partipolitiskt och lärde känna flera nya människor genom politiken. En tjej engagerade sig i kvinnojouren och lärde känna både andra som var engagerade där och kvinnor som varit utsatta för våld som hon hjälpte på olika sätt. En tjej började dansa och lärde känna 2 andra tjejer där som också gillade att dansa + träffade en kille som hon blev kär i genom dansen. En annan började med cykling och träffade både en ny partner och flera nya vänner där. Ja listan kan nog göras lång, men tänk lite vad du är intresserad av och sök dig till något inom det så öppnardu dörrar för nya bekantskaper. Vet att kyrkan har mycket verksamhet också, både där man kan hjälpa till och där man kan träffas i olika sammanhang.

    Men... om det är så att du mår så dåligt att du inte orkar med livet, då måste du söka hjälp. Kan tipsa om appen mindler där du kan söka psykologkontakt online direkt, eller ring jourhavande präst, eller om det är akut 1177 så att du får bli inlagd tills du mår bättre. 

    Lycka till! 

  • Anonym (s)

    Det är bara du som kan ändra på ditt liv. Gör det för dig och din barns skull.

    Skaffa ett husdjur? Satsa mer på din intressen. Gå med i föreningar eller en kvällskurs och du träffar folk med liknande intressen. Vill så gärna hjälpa. Jag kände likadant ett tag hade vi ingen partner, inga barn, ingen att träffa på fritiden. Men idag lever jag det liv jag önskat. 

    Vad är dina intressen? Har du något jobb och kollegor som du trivs med? 

  • Anonym (N)

    Du är inte ensam om att vara ensam. är också 42, folk har fullt upp i livet och har tyvärr inte tid eller ork för umgänge efter jobbet som det verkar. Du har kanske lite äldre barn, mina är 16 och 20 nu och hade jag inte haft sambon skulle ensamheten vara mer påtaglig. 


     

  • Anonym (N)

    Citypolarna är ett tips annars. Jag har faktiskt själv vart med, var jag som skapade ett evenemang och det var den roligaste kvällen på länge. Vi är mat och gick på Klubb. 


    men finns mest i Storstäderna om du bor där

  • Anonym (A)
    Anonym (s) skrev 2024-02-17 23:04:31 följande:

    Det är bara du som kan ändra på ditt liv. Gör det för dig och din barns skull.

    Skaffa ett husdjur? Satsa mer på din intressen. Gå med i föreningar eller en kvällskurs och du träffar folk med liknande intressen. Vill så gärna hjälpa. Jag kände likadant ett tag hade vi ingen partner, inga barn, ingen att träffa på fritiden. Men idag lever jag det liv jag önskat. 

    Vad är dina intressen? Har du något jobb och kollegor som du trivs med? 


    +1
  • Anonym (Kram)

    Vet inte om du är kvinna eller man, men om du är kvinna så föreslår jag att du ska prova gofriendly appen som är för att hitta nya vänner. Annars finns det kanske facebook grupper i ditt område där du kan starta ett bandylag, bokklubb eller liknande. gå en kurs varannan vecka för att lära dig något nytt och träffa nya människor. Föreslå en afterwork på jobbet osv

Svar på tråden Vet ej hur länge till jag orkar..