• Anonym (Anonymus)

    Sjukskriven men börjat jobba lite. Gåe det bli helt sjukskriven igen??

    Hej
    Började nytt jobb och av många olika anledningar blev jag utmattad snabbt, dels av jobbets press men även av privata skäl som pågått länge. Tror jag vae sjukskriven heltid kanske 5-6 veckor, sen skulle jag jobba 25% i 1.5veckor och sedan 50%. Detta var för två veckor sen som jag skulle börja med 50% och det gick åt helvete direkt.. Orkade verkligen inte och mår bara sämre och sämre nu. Magen är totalt förstörd av oron och jag tänker mer och mer på döden osv... Var o pratade med en  kbt terapeut ett par gånger men hon tyckte inte jag behövde henne då hon ansåg att jag behöver byta jobb så kommer det bli bra.. Vilket ju inte är så lätt att göra.... Varit hemma hela veckan nu pga magen och imorgon ska jag jobba 50% igen men har panik och ångest och mår skit verkligen. Funderar på om det går bli sjukskriven helt igen? Nån som vet? Erfarenheter?? Jag tycker det gick enormt fort med att komma tillbaka och det gjorde bara allt värre igen... Började må bättre under sjukskrivningen men 1.5veckor på 25% var tillräckligt för att förstöra allt igen... Fattar inte varför alla bara ska stressa ut en till heltid igen... Det GÅR inte!! Får ofta tankar på att bara ta livet av mig istället så slipper jag problemet och alla slipper problemet med mig också. Arbetsgivare, familj o alla runtomkring slipper mig.... Tänker ofta att jag vill krascha bilen påvägen till jobbet bara för att få slippa...

  • Svar på tråden Sjukskriven men börjat jobba lite. Gåe det bli helt sjukskriven igen??
  • Anonym (ME)

    Hej,
    Känner igen allt och lider mä dig. INGEN ska stressa dig tillbaka,byt läkare som tar dig på allvar i så fall. Utmattning är inte att leka med,tro mig,jag vet.
    Synd man inte kan skicka på annat sätt härinne för jag skulle vilja ge dig en del tips ärligt talat.

    Kan man skicka utan att alla läser ?

  • Anonym (Anonymus)
    Anonym (ME) skrev 2024-02-11 20:59:21 följande:

    Hej,
    Känner igen allt och lider mä dig. INGEN ska stressa dig tillbaka,byt läkare som tar dig på allvar i så fall. Utmattning är inte att leka med,tro mig,jag vet.
    Synd man inte kan skicka på annat sätt härinne för jag skulle vilja ge dig en del tips ärligt talat.

    Kan man skicka utan att alla läser ?


    Tack för ditt svar. Min läkare har ändå varit bra hittills men vet inte hur han reagerar om jag ber om att få mer sjukskrivning på heltid... Ingen aning. Jag har ju iaf försökt jobba... Vill bara ringa honom imon egentligen istället för att åka o jobba.. Orkar verkligen inte med detta mer snart... Du kan få en epost som jag egentligen inte använder längre om du vill skriva nåt privat?
    tonystarkk1985@gmail.com

    Tack för att du inte dömer mig. Känns som många gärna gör det.. 
  • Anonym (Rehab)

    Jag har varit i involverad i många rehabiliteringar. Det är vanligt att det kommer bakslag, speciellt om man ökar mängden så snabbt som du gjort. Steget att gå från 25% till 50% brukar dessutom vara det svåraste. Jag har flera gånger varit med om att personer har blivit tvungna att sjukskriva sig på 100% igen så det är inget konstigt. Kontakta läkaren för en ny bedömning.

  • Anonym (Anonymus)
    Anonym (Rehab) skrev 2024-02-11 21:10:21 följande:

    Jag har varit i involverad i många rehabiliteringar. Det är vanligt att det kommer bakslag, speciellt om man ökar mängden så snabbt som du gjort. Steget att gå från 25% till 50% brukar dessutom vara det svåraste. Jag har flera gånger varit med om att personer har blivit tvungna att sjukskriva sig på 100% igen så det är inget konstigt. Kontakta läkaren för en ny bedömning.


    Tack för ditt svar. Får det att kännas lite bättre iallafall.. Att det faktiskt händer att man blir helt sjukskriven igen. Tror min läkare är förstående och han erbjöd mig för en vecka sen att gå mer på 25% igen men dum som jag är sa jag att jag testar 50% lite till.. Ångrade mig direkt nästan.. Varför sa jag så 🤦?♂️🤦?♂️ Får se om jag vågar ringa imon... Rädd för att få nej 😔
  • Anonym (Anonymus)

    Har skrivit till läkaren på 1177 nu så hoppas att han kontaktar mig imorgon. Han sa att jag kunde nå honom på det sättet. Hoppas han lyssnar på mig bara 😔 så rädd för att inte bli trodd 😔 vill inte ens tänka på chefens reaktion om jag blir helt sjukskriven igen 🙈 Blir nog ingen sömn inatt iallafall...

  • Anonym (S)

    Bra att du skrivit på 1177. Nej, du ska bara lyssna på din kropp. Jobbet tackar dig inte för att du bränner ut dig. Jag har varit i dina skor och pressade mig för jag inte ville sjukskriva mig igen, det har kostat kan jag säga. Fungerar 25% så fortsätt med det, gör det inte det så be om hel sjukskrivning ett tag till. Var rädd om dig! 

Svar på tråden Sjukskriven men börjat jobba lite. Gåe det bli helt sjukskriven igen??