Jag började med cipralex (escitalopram) i april efter att jag hamna i en förlossningsdepression, som hunnit pågå i 10 månader. Jag mådde fruktansvärt dåligt innan jag fick medicinen. Det var så pass illa att jag inte orkade ta hand om mitt barn, tack o lov så har vi ett starkt nätvärk med familj som hjälpte till i princip varje dag. Efter att jag fick medicinen har jag mer eller mindre återfått livet. Idag orkar jag ta hand om mitt barn, jag kan glädjas åt framsteg i barnets liv, jag vågar lämna mitt hem, jag vill leva igen.
Min personliga upplevelse av medicinen är att det hjälper. om jag inte hade åkt in till akutpsyk och fått medicinen så hade jag nog varken haft kvar mitt barn eller levt idag.
jag mådde inte särskilt sämre under det första veckorna (tror inte det kunde bli så mycket värre än det redan var)? Jag tycker du ska ge medicinen ett försök och märker du att den inte funkar/ mår för dåligt så är det bara och försöka prata med läkaren och komma överens om hur ni ska gör. men försök och tänka att innan solsken kommer regn.
Lycka till <3