• Anonym (Josef)

    Någon som erfarenhet av att hantera en person som är besatt av en?

    Som rubriken lyder. Är det någon som haft en person som varit besatt av en. Och vad va era upplevelser? Hur blev ni av med den personen. Från någon som är kär o besatt till en illvillig bitter människa.

  • Svar på tråden Någon som erfarenhet av att hantera en person som är besatt av en?
  • Anonym (Vad annars?)

    Bazooka, AK4, Pepparspray och koncentrerad Svavelsyra.

  • Anonym (AnonymSignatur)

    Ja, tyvärr. En kille som jag inte var intresserad av, såg honom mestadels som en bekant och inget mer. Trodde verkligen att jag var tydlig, var aldrig heller intim med honom. Trodde inte heller att han var intresserad av mig, då han inte gav mig sådana signaler. Men han fick för sig att jag var intresserad, men så fick han sig en chock när hans känslor inte var besvarade och hans polare blev arga på mig för jag inte ville bli tillsammans med honom. Vi båda var i sena tonåren. 

    Sedan blev det hela ganska märkligt. Folk började frysa ut mig, hånade mig, spred ut konstiga rykten. Han och några av hans vänner började förfölja mig, han försökte även anmäla mig och få mig gripen för dumheter. 

    Hans besatthet höll över 10 år, försökte få en träff via bekanta, försökte luska ut om jag var intresserad o.s.v. Jag avslutade kontakten med bekanterna  så fort jag  fick reda på att de kände honom, tyvärr. Jag tror faktiskt inte att han var särskilt kär i mig, utan det snarare handlade om att han hade ett stort ego och kass självkänsla. 

  • Anonym (Tö)

    Ja, min partner sedan många år blev psykiskt sjuk och fick underliga idéer om mig som hen blev besatt av att få svar på. Eftersom jag vet att hen egentligen inte är en sådan människa så ställde jag efter en hel del bråk, ultimatum. Sök hjälp. Vilket min partner slutligen gjorde (gick till psyket). Nu är det oftast bra, men en del återfall som kommer alltmer sällan. 

Svar på tråden Någon som erfarenhet av att hantera en person som är besatt av en?