• PrettyTiedUp

    Spökstreck? Torkstreck?



    Såhär blev testet efter att testtiden gått ut, vad beror det på? Är det bara ett torkstreck/spökstreck eller kan det vara början på positivt?
    Jag tror på det första men hoppas på det sista :).
  • Svar på tråden Spökstreck? Torkstreck?
  • Nässelfjärilen

    Skulle säga att det är ett torkstreck och inget positivt, tyvärr. 

    Jag säger inte att du INTE är gravid men utifrån det där testet så är det inget positivt test. Det är utläst efter tid och strecket är för tunt (det ska vara lika tjockt som kontrollstrecket) samt så är det inte lika starkt igenom (ett positivt streck är lika starkt rakt igenom).

    Håller tummarna för dig!

  • PrettyTiedUp

    Nässelfjärilen; tack för ditt svar! Det är väl som du skriver, ett torkstreck. Så typiskt. Och tråkigt, men hoppet är inte ute förrän mensen kommer :). 

  • norrpigan

    De där skulle jag mrr säga är ett positivt test. Jag har haft såna där smala streck näe jag var gravid ☺️ Jag fick knappt synliga och tolka dom efter tid. Fått nån gång fejk och de var på cb. 

  • PrettyTiedUp

    Testade varje dag efter testet på bilden och det var så blankt det kunde bli :(. Sitter här nu med mens nummer 33 sen vi började försöka. Men men, bara att ta nya tag, snart ägglossning igen :). 

  • Nässelfjärilen

    Angående att det är rosa och inte grått så tolkar jag det som ett torkstreck och inte ett spökstreck och vad jag själv erfarat så är ofta torkstrecket den färg strecket ska vara medan spökstreck är gråa. 

    Jag beklagar att du inte var gravid denna gång heller. Jag håller tummarna för dig och att du snart plussar ❤️

Svar på tråden Spökstreck? Torkstreck?