• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-18 11:04:25 följande:
    Jag förstår. Det jag är ute efter är att det, som jag uppfattar det, verkar vara ett mönster i ditt liv att män bestämmer och sätter villkoren och du vill vara till lags för att bli omtyckt. Jag kanske har fel och det är ju jättebra i så fall. Men enligt dig var det ju så att vännen visade bilder av dig för mannen men inte tvärtom. Det låter märkligt för mig. Du frågade inte om bilder, skriver du, och det kanske var anledningen. Men jag ser ändå sånt som tyder på att du låter män behandla dig på ett visst sätt. Förhoppningsvis har jag fel. 

Jag attraheras också av annat än utseende. Men du har själv skrivit att du faktiskt inte var attraherad av honom (och då antar jag att du menar överhuvudtaget och inte bara sett till utseende) i början och att du inte heller var ute efter en relation. Ändå lät du vännen ge honom ditt nummer och gick med på att träffa honom på tu man hand. Du ville ha en kk-relation, har du skrivit, men du var inte attraherad av honom. Ändå började ni ses. Då undrar jag varför? Om du vill svara på det. 
    Jag har kanske  märkliga sexuella preferenser men de är också olika beroende på vem jag träffar. Som den här mannen har vi haft helt normalt sex, mycket smek och gos, men hans vän kunde mycket väl få banka skiten ur mig om han ville det. Så det är också en av anledningarna till att jag inte brydde mig om vem han tog med, för där var det total underkastelse. Men skulle någon annan få för sig att använda så hårda tag eller tala om för mig vem jag ska ha sex med skulle jag säga nej för det är inte vad jag vill med den personen. 

Det gick dessutom fort för oss att bonda med varandra, visst träffades vi för sex men satt också uppe hela nätterna och pratade med varandra. Jag tyckte om att vara med honom så attraktionen uppstod för hans person och det var en ny upplevelse för mig att bli uppvaktad på det sättet. Därför fortsatte vi ses, men jag var helt inne på att bara hålla det casual till han började yra om att lägga om sin semester, vi skulle vara "exklusiva" osv. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-18 12:52:10 följande:
    Jag har kanske  märkliga sexuella preferenser men de är också olika beroende på vem jag träffar. Som den här mannen har vi haft helt normalt sex, mycket smek och gos, men hans vän kunde mycket väl få banka skiten ur mig om han ville det. Så det är också en av anledningarna till att jag inte brydde mig om vem han tog med, för där var det total underkastelse. Men skulle någon annan få för sig att använda så hårda tag eller tala om för mig vem jag ska ha sex med skulle jag säga nej för det är inte vad jag vill med den personen. 
    Tack för förklaringen. Då förstår jag lite bättre. Jag har aldrig sagt att du har märkliga preferenser. Men det låter på det du beskrivit tidigare som om många män har behandlat dig illa i relationer. Jag tror att du aktivt behöver söka dig till andra sammanhang och hitta andra sätt att träffa män än vad du är van vid. 
     Jag tyckte om att vara med honom så attraktionen uppstod för hans person och det var en ny upplevelse för mig att bli uppvaktad på det sättet. 
    Uppvaktad på vilket sätt? 

Jag tycker att det låter märkligt att nån som är så framgångsrik "inte finns" på nätet... 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-18 21:42:48 följande:
    Tack för förklaringen. Då förstår jag lite bättre. Jag har aldrig sagt att du har märkliga preferenser. Men det låter på det du beskrivit tidigare som om många män har behandlat dig illa i relationer. Jag tror att du aktivt behöver söka dig till andra sammanhang och hitta andra sätt att träffa män än vad du är van vid. 
     Jag tyckte om att vara med honom så attraktionen uppstod för hans person och det var en ny upplevelse för mig att bli uppvaktad på det sättet. 
    Uppvaktad på vilket sätt? 

Jag tycker att det låter märkligt att nån som är så framgångsrik "inte finns" på nätet... 
    Han finns men jag kan ju av uppenbara skäl inte följa honom på sociala medier. Skulle inte säga att han är framgångsrik, men betydelsefull i alla fall i företaget där han jobbar. 

Jag har haft en längre relation innan det här, förutom tonårspojkvänner. Jag är rätt blyg och  inte säker på att jag duger. Och i mitt tidigare förhållande blev jag behandlad dåligt för att han var osäker, och han visste inte hur man ger och tar i ett förhållande. Det är ingen dålig människa,  men han var inte bra för mig och han hade ett enormt kontrollbehov. Jag var aldrig kär i honom, men efter ett tag är det bekvämt att veta vad man har. Jag försökte göra slut många gånger men eftersom han bara struntade i mig och jag inte fick något stöd från min familj orkade jag aldrig driva igenom det. Men  jag tänkte varje dag att ska jag verkligen ha det så här resten av mitt liv. 
    Sen tog jag tag i massor med saker, sa upp mig från jobbet, dumpade min kille. Levde loppan och hittade mig själv. Blev tonåring några år för sent :) 
    Visst har jag träffat en del tomtar när jag dejtat men man ska nog egentligen inte säga att jag dras till badboys. 
  • Anonym (Deppig)

Uppvaktad på det sättet att någon såg mig och talade om för mig hur fin jag var och hur glad han var att träffa mig. Jag är inte van vid det, det är aldrig någon som säger att jag är bra och det är inte heller något jag känner igen från mina föräldrar eller mor- och farföräldrar. Har bara läst om det och sett det på film 😇 det kändes fantastiskt bra och det öppnades en helt ny värld av känslor för mig.

• Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-18 23:18:13 följande:

Uppvaktad på det sättet att någon såg mig och talade om för mig hur fin jag var och hur glad han var att träffa mig. Jag är inte van vid det, det är aldrig någon som säger att jag är bra och det är inte heller något jag känner igen från mina föräldrar eller mor- och farföräldrar. Har bara läst om det och sett det på film 😇 det kändes fantastiskt bra och det öppnades en helt ny värld av känslor för mig.

Men du har vänner som säger bra saker om dig. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-19 00:55:46 följande:
    Men du har vänner som säger bra saker om dig. 
    Ja, jo så klart. Men det är ju inte riktigt samma sak. De brukar inte smsa att de saknar mig och säga hur glada de är att träffa mig, hur bra jag får dem att må. 
    Men jo, jag har jättefina vänner. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-19 06:26:33 följande:
    Ja, jo så klart. Men det är ju inte riktigt samma sak. De brukar inte smsa att de saknar mig och säga hur glada de är att träffa mig, hur bra jag får dem att må. 
    Men jo, jag har jättefina vänner. 
    Du skrev tidigare att du är mycket snyggare än han och att du sänkte din standard för hans skull. Du verkar ändå ha ett visst självförtroende och tycka att du duger. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-19 08:53:48 följande:
    Du skrev tidigare att du är mycket snyggare än han och att du sänkte din standard för hans skull. Du verkar ändå ha ett visst självförtroende och tycka att du duger. 
    Jo, det är jag - rent objektivt. Självförtroende har jag, det är självkänslan som suger. Det skulle bara vara så skönt att nån gång få tillbaka när man ger. Men eftersom man inte får det betyder det att man inte har något värde? Det är så jag tänker.  Jag har inget värde för någon annan, jag får ju till och med höra från min familj att jag är avskyvärd så hur skulle jag då kunna vara värd att bli älskad av någon? 

Och det här att sänka sin standard- jag var så otroligt lycklig,  STOLT, att han ville ha mig. Jag kände mig inte värdelös och jag ville berätta för hela världen vad lycklig jag var. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-19 09:55:29 följande:
    Självförtroende har jag, det är självkänslan som suger. Det skulle bara vara så skönt att nån gång få tillbaka när man ger. Men eftersom man inte får det betyder det att man inte har något värde? Det är så jag tänker.  Jag har inget värde för någon annan, jag får ju till och med höra från min familj att jag är avskyvärd så hur skulle jag då kunna vara värd att bli älskad av någon? 
    Det är nog just den här biten du behöver jobba med i terapi.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-19 13:24:38 följande:
    Det är nog just den här biten du behöver jobba med i terapi.
    Ja, jag vet. Som jag tidigare nämnt är inte han grundproblemet utan det blev bara toppen på isberget. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-19 15:48:25 följande:
    Ja, jag vet. Som jag tidigare nämnt är inte han grundproblemet utan det blev bara toppen på isberget. 
    Du upprepar gammal skit så länge du imte tagit itu med grundproblemet.
    Jo, det är jag - rent objektivt. Självförtroende har jag, det är självkänslan som suger. Det skulle bara vara så skönt att nån gång få tillbaka när man ger. Men eftersom man inte får det betyder det att man inte har något värde? Det är så jag tänker.  Jag har inget värde för någon annan, jag får ju till och med höra från min familj att jag är avskyvärd så hur skulle jag då kunna vara värd att bli älskad av någon? 

Och det här att sänka sin standard- jag var så otroligt lycklig,  STOLT, att han ville ha mig. Jag kände mig inte värdelös och jag ville berätta för hela världen vad lycklig jag var. 
    Försök tänka objektivt. Det är nämligen helt uppenbart din familj som är ett problem. Jag skulle ALDRIG kalla mitt barn avskyvärd. Det är helt otänkbart.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2025-03-19 19:00:42 följande:
    Du upprepar gammal skit så länge du imte tagit itu med grundproblemet.

Försök tänka objektivt. Det är nämligen helt uppenbart din familj som är ett problem. Jag skulle ALDRIG kalla mitt barn avskyvärd. Det är helt otänkbart.
    Helt klart. Personen gör det ju i affekt för att hen själv mår dåligt men det skadar ju inte mindre för det. Och gör att jag är rädd för hen dessutom. Alltid tassa på tå för att råka säga fel sak eller tycka fel i någon åsikt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-19 20:01:01 följande:
    Helt klart. Personen gör det ju i affekt för att hen själv mår dåligt men det skadar ju inte mindre för det. Och gör att jag är rädd för hen dessutom. Alltid tassa på tå för att råka säga fel sak eller tycka fel i någon åsikt. 
    Du bör nog bryta helt med den här familjemedlemmen. Eller hur?
Svar på tråden Han vågar inte