• Anonym78654

    Kille som älskar klänningar

    Jag är en kille på 20 år som älskar att klä mig i klänning. Jag har inget intresse av att byta kön och är i övrigt en rätt så grabbig kille som dras till tjejer. Men det finns ingen bättre känsla än att bära en härlig klänning. Jag sminkar mig inte, bär inte peruker utan det är kläderna som lockar.

    Ingen annan vet om mitt intresse för crossdressing men jag skäms ändå för det. Läste runt på nätet nyligen och såg att detta klassas som en parafili. Sedan dess har det kännts väldigt tungt med detta och jag känner att jag skulle behöva lite stöttning.
    Jag vet knappt vad en parafili är men ändå ser jag ibland på mig som att jag är någon slags sexdåre och sjuk i huvudet.

    Någon som delar mitt intresse skulle kännas lättande.

  • Svar på tråden Kille som älskar klänningar
  • Tink
    Anonym78654 skrev 2024-02-01 17:26:37 följande:
    Kille som älskar klänningar

    Jag är en kille på 20 år som älskar att klä mig i klänning. Jag har inget intresse av att byta kön och är i övrigt en rätt så grabbig kille som dras till tjejer. Men det finns ingen bättre känsla än att bära en härlig klänning. Jag sminkar mig inte, bär inte peruker utan det är kläderna som lockar.

    Ingen annan vet om mitt intresse för crossdressing men jag skäms ändå för det. Läste runt på nätet nyligen och såg att detta klassas som en parafili. Sedan dess har det kännts väldigt tungt med detta och jag känner att jag skulle behöva lite stöttning.
    Jag vet knappt vad en parafili är men ändå ser jag ibland på mig som att jag är någon slags sexdåre och sjuk i huvudet.

    Någon som delar mitt intresse skulle kännas lättande.


    Du är absolut inte sjuk i huvudet och jag tycker att det är hur charmigt som helst med någon som vågar bejakar sin sexualitet på de sätt som känns bra och inte skadar någon annan.

    Parafili är ett ord som används för att beskriva intresse för sexuella perversioner som exempelvis våldtäkt, sex med djur eller med barn, och jag har ingen aning var du har sett det någonstans gällande cross-dressing - det måste vara någon websida från Iran eller något.

    Cross-dressing är inget underligt eller ens särskilt ovanligt, men det finns säkert massor med fördomar fortfarande, t ex att du skulle vara homosexuell eller transsexuell. Så är det inte. Lek med din sexualitet, sluta skämmas för vad du känner och strunta i vad andra har för fördomar. Du lever bara en gång och du får inga refunds om det inte var tillräckligt kul.
  • Anonym (Marika)

    Du ska inte skämmas överhuvudtaget över att du gillar klänningar.
    Jag tycker att det är coolt att våga bryta normer och våga stå för vad man gillar.
    Ser ofta en kille på perrongen som när klänning eller kjol,det passar honom!
    Vet du vem Claes Smidth är?
    Han kom ut som transvestit och lever med sin fru som accepterade honom fullt ut som han är.
    Tycker att du ska läsa hans bok,den är så bra och beskrivande och Inger hopp till många.

    Träffade honom en gång,en fantastisk person som inspirerar.

  • Anonym (Malva)

    Historiskt sett har män burit klänning (fast det kallats något annat) betydligt längre än kvinnor burit byxor. Varför skulle inte män kunna ha klänning nu, egentligen. 
    I vilket fall som helst: klä dig i det du tycker är snyggt och skönt. Du behöver inte identifiera dig som något särskilt alls för det. Det är bara kläder.

Svar på tråden Kille som älskar klänningar