• KatjaKajBenteBent

    Barnmorska, inskrivning - hjälp!

    Hej :)

    Jag är gravid, vecka 7 (6+4) as we speak. Inte planerat, pappan kommer sannolikt ej vara delaktig. Jag bor i Stockholm sen några månader tillbaka, känner ingen här och står därmed helt utan socialt nätverk här. Jag är 30+ och student, lever på CSN, bidrag och lån. Läser en väldigt avancerad utbildning så tid och ork för extrajobb finns tyvärr inte just nu. Men även om omständigheterna inte är helt optimala så kändes det ändå självklart för mig att behålla så fort jag plussade. Jag vill och jag kan - jag vet att jag kommer fixa detta! :) 



    Jag behöver först och främst rekommendation på BM/mottagning. Har ej varit på inskrivning ännu. Mina krav är:

    1. Engagemang - detta då området graviditet är en helt ny värld för mig och jag har ingen stöttning runt omkring mig utan gör detta ensam. Vänner och familj är få, väldigt få, och många många mil bort. Ingen vet och jag tänker inget berätta för än jag kommit förbi vecka 12. 


    2. Pris - jag önskar komma undan så billigt som möjligt. Detta av självklar anledning, det är redan tight ekonomiskt. 


     


    Annat värt att nämna men som kanske inte är lika avgörande:


     


    Jag äter flera mediciner i hög dos för svår ADHD. Jag har läst mig till att medicinerna kan skada lillen och därför har jag trappat ner självmant. Jag har möte med min läkare i februari och kommer då få en mer klar bild över hur vi ska lägga upp det. Men innan jag börjar utesluta medicinerna som jag har av flera anledningar känns det enbart rimligt att få konstaterat att lillen ens är vid liv. Ett ultraljud vid inskrivning vore alltså att föredra. Jag tycker motivering finns, för mig är det även rätt oklart om beräkningen för när lillen blev till är korrekt iom att min mens månaderna innan ej var särskilt regelbunden. Jag hade även mellanblödningar. Jag har annars väldigt regelbunden mens och aldrig några mellanblödningar.