• Anonym7393

    För lågt progesteron?

    Hej, 

    Jag och min sambo har försökt skaffa barn i ca 1,5 år. Vi har blivit gravid 1 gång under denna tiden som slutade i missfall.

    Jag tar idag Levaxin eftersom jag haft lite högre TSH värden (hypotyreos). Gör just nu en infertilitetsutredning där man såg att jag hade för låga progesteron värden några dagar efter positivt ägglossningstest. Så vet inte riktigt om jag har riktiga ägglossningar eftersom det är så lågt?

    Men jag har ju regelbunden mens och får alltid positiva ägglossningstest. Det enda "ovanliga" är att det ofta har några dagar med små blödningar innan mensen kommer igång riktigt samt konstig mensvärk i några timmar (gör välidgt ont, dålig i magen och kan känna mig lite illamående, första gången detta hände trodde jag att jag blev matförgiftad). 

    Dom nämnde även vid missfallet att progesteron var lågt. 

    Känns ju som det är något som strular med hormonerna, någon som vart med om liknande och fick ni då ta progesteron eller liknande för det? Ska ta nya prover igen efter ägglossning men ändå nyfiken att höra om andra ha vart med om liknande. 

  • Svar på tråden För lågt progesteron?
Svar på tråden För lågt progesteron?