• Anonym (Sidfot)

En dildo med sugpropp????

Jag bläddrade förbi lite olika sexleksaker på en site nyligen och såg ett utbud av dildos (lössnoppar) i olika storlekar försedda med en sugpropp vid basen. Man skall tydligen sätta fast den med sugrpoppen på något underlag.

Hur många här har en sådan hemma och burkar använda den?
    Hur, och varför?

• Svar på tråden En dildo med sugpropp????
  • Tink

Jag personligen har väldigt svårt att se mig själv sitta grensle över en dildo som sitter fast i golvet och få någon slags njutning eller behållning av det. Det måste vara kolossalt obekvämt, kallt och opersonligt i största allmänhet. Sugproppar fäster ju dessutom endast på helt släta ytor, typ glas eller glansigt kakel, inte parkettgolv eller liknande, så jag förstår inte hur man tänkt där. Jag skulle tro att det där främst är en grej designad av män för män som en fantasiprodukt.

• Eurydike

Skitbra att ha i duschen! Men Tink har rätt, det känns opersonligt i största allmänhet, fast man får bra benträning på köpet. Annars är känslan mer lik att ha sex, än om man använder en dildo på vanligt vis med handen.

• LostNLate

Äger ett par stycken men de är som jag brukar använda med min partner. Vi har försökt använda sugproppen för att fästa på olika underlag så hon ska kunna rida den samtidigt som hon säger mig samtidigt till exempel men det funkar dåligt. Skulle hellre ha en halvmåneforman kudde man kan fästa dildon på som hon kan sitta gränsle över. 

• GTMR7
    Eurydike skrev 2024-01-15 09:11:12 följande:

Skitbra att ha i duschen! Men Tink har rätt, det känns opersonligt i största allmänhet, fast man får bra benträning på köpet. Annars är känslan mer lik att ha sex, än om man använder en dildo på vanligt vis med handen.

Bra att få ut både träning och mys i ett ;)
  • Eurydike
    GTMR7 skrev 2024-01-15 09:54:29 följande:
    Bra att få ut både träning och mys i ett ;)
    Jag gör det för träningens skull, det andra är en bieffekt 😂🐝
  • Anders 386

Bra med sugpropp om man är man och vill ha dildon i rumpan...  Cool
    Funkar perfekt....

• StudierKemi

Jag har två stycken såna. En på 16 cm och en på 12 cm. Den på 16 är nästan lite för stor för mig, jag skulle inte vilja testa någon ännu större iallafall. En gång i tiden var den min favorit, men jag har lämnat den vanan bakom mig och växt ifrån den. När den fortfarande var ny och spännande kände jag mig beroende av att använda den på alla mina raster, typ (jag pluggade hemifrån), bara någon minut då och då. Jag kunde använda den i värsta fall 5 gånger om dagen, en minut vardera. Det kändes intensivt och jag blundade och tänkte på en man. Antingen på någon jag träffade just då, eller någon yngling ur fantasin som "använde mig" och drog. IRL hade senaste scenariot varit en mycket obehaglig o.n.s. händelse, men i fantasin är allt tillåtet, vilket är roligt.

Jag vet inte vad som hände, men jag tröttnade på denna sen. Det är mycket skönare att stimulera sig på andra sätt nu för tiden. Fantasier brukar komma och gå? Den andra på 12 cm känns inte så mycket när jag försöker att rida den (känns nästan inte alls), men om jag ligger på rygg och använder denna 12 cm med många snabba rörelser i vaginan, samtidigt som jag slappnar av och tänker på en kille eller skådespelare t.ex., så är det riktigt skönt i några sekunder. Men för kvinnor så är vaginal stimulans knepigt att få till. Det känns inte så mycket med dildo i majoriteten av fallen men det gör det inte med k*k heller. För optimal njutning gäller ju förstås vibb på klitoris, eller motsvarande. Jag använder 12 cm dildon i fråga för att smeka klitoris, det är den perfekt för... Här är den min favorit.

Den smeker mig och glider runt i fejksperma mellan benen, och det känns bättre än att röra sig själv med handen, för att det blir för mycket "on-point" med handen. Det är skönare med glidiga osäkra rörelser som ofta missar rätt plats. 12 cm dildon är inte heller tung för handen, så den är jätteskön att smeka sig med. 

Jag har även provat att tejpa fast den lite större dildon med sugpropp på väggen, både för vaginal och anal stimulans, och det var en höjdare. Så man får hjälpa sugproppen på vägen lite. Alternativt hålla rätt med handen, och trycka fast hela tiden unden akten på den platta ytan. I annat fall kommer man långt tejp, som sagt. :)

• Anonym (Sidfot)
    Tink skrev 2024-01-15 09:01:34 följande:

Jag personligen har väldigt svårt att se mig själv sitta grensle över en dildo som sitter fast i golvet och få någon slags njutning eller behållning av det. Det måste vara kolossalt obekvämt, kallt och opersonligt i största allmänhet. Sugproppar fäster ju dessutom endast på helt släta ytor, typ glas eller glansigt kakel, inte parkettgolv eller liknande, så jag förstår inte hur man tänkt där. Jag skulle tro att det där främst är en grej designad av män för män som en fantasiprodukt.

Jag tänkte väl snarare att man kanske fäster den mot en byrålåda eller dylikt. I närheten av sängen och kan så att säga bli "tagen bakifrån" av den fastsatta dildon medan man suger av sin man som sitter eller ligger i sängen. 
  • Peter38

Fick en video av min sambo när vi nyss träffats på när hon red en sugproppsdildo, det är utan tvekan den bästa video jag fåttTungan ute

men fick samtidigt samma tankar som ni, det kändes lite meckigt för att tillfredsställa sig själv.. 

• Noname00
    Tink skrev 2024-01-15 09:01:34 följande:

Aldrig ridit en kill på huk?
  • Anonym (Bi kille)

Har 2 st. En på 15 och en grövre på 20. Höll på med dom mycket som singel. Men inte använt dom sen jag blev ihop med min sambo (kvinna) men händer att jag saknar den som ren njutning ibland

• Meddelande borttaget
  • Anonym (bf)

Jag trodde det var en till runktråd och även om det är det så, så är tråden informativ. Jag har då aldrig (som man) tänkt på dessa detaljer som sugproppar. De finns och de betyder nåt för en del. Bra de'

Det långa och uttömmande inlägget gav återigen bekräftelse på att det inte räcker enbart med vaginal stimulans. 

• Anonym (Jag)

Jag har en, efter ett tips från en barnmorska på RFSL i fjol (jag var där för att få hjälp med min anorgasmi). Hon tipsade mig om att fästa den i golvet och sen stå på knäna och gnida mig mot den, men det funkade inte alls, dildon bara vek sig. Men jag hittade ett annat användningsområde. Jag kommer nästan enbart med hjälp av duschen, och med sugproppsdildon kan jag nu även få vaginal stimulans när jag onanerar. Men ja, det är bra lårträning också. . .

• Anonym (Par)

Vi har två stycken. Köpte tillsammans en typ 15cm som vi använt i en fiktiv trekant. Den var något mindre än mig faktiskt.  Vi skulle köpa glidmedel och jag frågade om hon vill ha något annat, då pekade hon ut en modell stötte 19-20 cm och rätt mkt grövre. Vi använder den på samma sätt, hon gnyr lite att den är stor men när jag frågade om den var för stor dåligt eller för stor bra så sa hon att det var bra. Att hon kan vänja sig att bli uttänjd. 

Så vi har två med sugpropp och de fyller sin funktion. 

• Anonym (g)
    Noname00 skrev 2025-02-09 13:57:35 följande:
    Aldrig ridit en kill på huk?
    aldrig legat med någon? för du tror väl inte ett kallt golv är samma sak som en riktig människa med kuk
  • LindaLove

Har en och jag gillar den (när jag är på rätt humör).
    Men ja, det är lite fix innan allting blir bra och det kan förta känslan..

Min "grej" är... Sugproppen trycks fast på en bred "list" (som hantverkarna glömde kvar när de fixade med en ny altandörr) som läggs på sängen.. Jag på knäna..En satisfyer i handen och sen så!
    Ibland sugproppen på garderobsdörren o jag på knä o satisfyer osv.

Kombon satisfyer (sugfunktion) och den STORA med sugpropp är fantastisk (när jag är på rätt humör).

Svar på tråden En dildo med sugpropp????