• Mammatill3barn1988

    Mannen är hård motM

    Hej ! Tänkte be om lite råd hur jag skall ta upp detta med min man .. vi har ett gemensamt barn tillsammans , sen har jag två barn sen tidigare och han har ett barn sen tidigare . Mina barn bor hos mig i Stort Sätt hela tiden , medans hans barn är inte här ofta och han träffar sitt barn en gång i månaden (helg). när hans barn på 11 år kommer hit så blir det alltid bråk , mannen blir på helspänn. mannen blir kränkt om man måste tillrättavisa hans son om han gör något fel , för mannen vill inte att man säger åt hans son och blir sur på mig om jag höjer rösten och säger åt hans son( sonen ställer alltid till med bråk, han ljuger och manipulerar sin pappa ) samma sak hemma hos hans mamma , han slåss i skolan på fritidsaktiviteter , ljuger om att han blivit mobbad för hans pappa när det sen kom fram till att det var mannens son som mobbat . men sånt sopas bara under mattan. hans son är jätte överviktigt / fetma . Men aldrig att man skulle få säga något åt sonen att han ska tänka på att ta lite mindre portioner , minska på godis ,läsk dagligen osv . För mannen sa att sånt får man inte säga . Men sen då när det kommer till mina barn . Mina barn är smala och inte jätte långa (ena mitt barn  i samma ålder och mitt andra barn är 2 år yngre ) men mitt barnet som är i samma ålder som hans barn kan han säga till min ?tänk på vad du äter , du kommer bli fet om du äter för mycket socker osv osv ) han kan vråla och skrika på mina barn dagligen för minsta lilla sak . Och han kan straffa mina barn för allt möjligt genom att ta bort mobiler , i pads , datorer osv .  men hans son har han aldrig straffat för något oavsett vad han gjort . Samma sak i skolan har han jätte höga krav på mina barn men hans egen son är jätte dålig i skolan och klarar knappt av skolan . Får underkänt , stör Hans klass , jätte låga betyg . Medans mina barn har lätt för skolan och har höga betyg . Jag blir så irriterad och arg inombords och vet inte hur jag ska prata med honom om detta . hur Skulle ni göra ? min man blir lätt kränkt så fort man nämner något negativt om hans son eller om jag nämner något negativt min man gör mot mina barn som han inte gör mot hans son . Han har alltid taggarna ute och blir sur eller arg om jag säger något . Han ser aldrig de jag ser utan håller aldrig med mig om något alls eller så har han någon dum bortförklaring. 
    till exempel hur kan han vara så på mina barn om vad dom ska äta osv . sen ex om vi ser något annat barn på stan som är överviktig så kan han säga tyst åt mig ? herrigud va tjock den där ungen är , att inte föräldrarna kan göra något åt det där utan bara låter dom äta vad som helst ? medans hans son själv har fetma och skulle aldrig medge det själv eller ser han inte ens det själv ?? Blir man blind för sånt när det gäller ens egna barn ? 

  • Svar på tråden Mannen är hård motM
  • Anonym (S)

    Man låter inte sina barn stå ut med sådant och går isär. 

  • Anonym

    Beställ tid på familjerådgivning omgående
    Hans beteende är oacceptabelt.

  • Anonym (Wha)

    Skulle aldrig acceptera att någon behandlade mina barn så. Jag hade dragit.
    Men med det sagt: det finns något som kallas för normaliseringsprocess, du tror därför att det här är ett okej beteende fast det är lite jobbigt bara? Sök stöd hos kvinnojouren. 

  • Anonym (XX)

    Det låter inte som att någon av er passar för att bo med andras barn. Du verkar inte tycka om hans barn och han verkar inte tycka om dina. Det är väl det minsta man kan begära att ens barn ska bo med någon som tycker om en?

    Självklart ska du inte kommentera hans barns övervikt och kostintag. På samma sätt ska han dra igen glappet och inte skrika och ha sig. Ni verkar inte helt redo för en bonusfamilj. 

Svar på tråden Mannen är hård motM