• EmilieTh

Godkänna köp som barnen vill göra i spel. Hur gör man?

Sonen som är 12 vill göra ett köp i ett spel som han har på telefonen och det står då att han måste ta hjälp från en förälder för att kunna göra ett köp i Google play. Det står att en förälder måste lägga till en betalningsmetod för familjen vilket jag har gjort. Man kan bjuda in familjemedlemmar till familjegruppen men bara om de är över 13 och min son är 12, så hur gör jag då? 
    Har sökt och sökt eftersom information men hittar inget och får det inte att funka. 

Vore jättetacksam om någon kunde tala om för mig hur jag ska gå tillväga. 

• Svar på tråden Godkänna köp som barnen vill göra i spel. Hur gör man?
  • honutannick

Jag har styrt allt det där via family link, kommer inte riktigt ihåg exakt hur jag gjorde med det är någonstans i ditt Google konto där du lägger till föräldrakontroll för barnets Google konto

• EmilieTh

Tow2Mater: Tack för tipset, men tyvärr funkar det inte att göra så. Vi har försökt tidigare då vi märkte att allt bara blev krångligt när vi angav hans riktiga ålder, men vi fick inte till det. 

• EmilieTh

Honutannick: Tack för tipset! Ja, jag har sett det där med Family link, men det verkar så krångligt. Ska sätta mig ner vid tillfälle när jag har tid och försöka vidare. 

• EmilieTh

Tow2Mater: Men som tur var fyller han 13 om några månader och då kommer det förhoppningsvis blir smidigare med allt. 

• Tow2Mater

Om du inte kunde lägga honom till family link, kanske det är under Parental Comtrol du kan ändra? Settings and then Family and then Parental controls.

Svar på tråden Godkänna köp som barnen vill göra i spel. Hur gör man?