• Liza13

    Någon som vet vilka som är med på Epstein-listan?

    Ni har väl hört talas om den nyligen släppta "Epstein-listan"?
    Har ni den till fullo?

    Jeffrey Epstein från USA som hade en egen ö dit han bjöd kändisar, politiker, osv för att ha sex med barn..

    Han åkte ju dit för childtrafficking, pedofili, misshandel av barn och liknande 2019 tror jag det var, men sen sägs det att han tog livet av sig i fängelset..(jag har hört att han blev mördad av dom andra internerna när dom förstod vilket monster han var,, men det får vi väl aldrig veta)
    Även hans "trevliga" fru åkte dit för att ha försett honom med barn och andra vidrigheter..

    Rättegången började iaf 2022 trots att han var död, pga alla kändisar som hade varit där och köpt barnsex..

    Nu har det nyligen kommit ut en lista på ca 200 namn av kändisar, politiker, prinsar, osv från hela världen som har haft samröre med epstein och som varit på hans ö för att köpa sex.

    Jag kan hitta länkar OM listan, men inte en lista med alla dom 200 namnen..
    Skulle vara "kul" att veta vilka kändisar som är pedofiler..

    Jag vet bara ngr st nu..från listan som har köpt sex.. Bill och Hillary Clinton, Prins Andrew från england, Michael Jackson...

  • Svar på tråden Någon som vet vilka som är med på Epstein-listan?
  • Anonym (Casanova)

    Meet Kevin är en youtuber som beskriver det hela bra och oberoende. Han har även publicerat sina källor och research.

    Flera av namnen är tveksamma. Dvs de nämns men trovärdigheten att de skulle vara inblandade i något kan diskuteras.

    Den på listan som sticker ut mest är nog Bill Clinton. M.Jacksson mer tveksam, även Trump mer tveksam och inte med minderåriga i så fall.

    Listan är lite för gammal för att få genomslag. De flesta verkar vara döda, eller snart döda.

  • Liza13
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-09 20:52:51 följande:

    Meet Kevin är en youtuber som beskriver det hela bra och oberoende. Han har även publicerat sina källor och research.

    Flera av namnen är tveksamma. Dvs de nämns men trovärdigheten att de skulle vara inblandade i något kan diskuteras.

    Den på listan som sticker ut mest är nog Bill Clinton. M.Jacksson mer tveksam, även Trump mer tveksam och inte med minderåriga i så fall.

    Listan är lite för gammal för att få genomslag. De flesta verkar vara döda, eller snart döda.


    Tack för svar...Ska kolla upp Meet Kevin..

    Jo men det är nog sant att inte alla på listan har köpt sex eller ens varit på ön..utan dom kan bara ha varit med under själva rättegången..

    Dom kan t.om ha varit ngr som försökt att sätta dit honom under flera år..Som Jag tror tex Donald Trump har försökt göra..

    Fast Prins Andrew lever ju och säkert många fler..och jag såg att 2 st som han hade haft sex med på ön vittnat mot honom att han var där och hade haft sex med en tjej.men det var iofs många år sen..
  • Anonym (Ju)

    Han tog livet av sig(alt blev mördad) i väntan på rättegång, men mycket pekade väl på att han hade blivit dömd utifrån dokumentären som finns(fanns?) på netflix.
    Hörde att någon som var på ön uttalat sig om m Jackson och sagt att han var där men han köpte inte sex. kommer nog florera mycket rykten närmsta tiden.

  • Anonym (Garnboll)

    Det man ska komma ihåg att flertalet namn på listan har absolut ingenting med några som helst brott att göra. Dom har kartlagt vilka som varit på besök och vilken umgängeskrets Epstein kan ha haft och om det i så fall via vissa gäster kan ha smugglats in konstigt folk tillsammans med ovetande gäster.  Trots allt är det ju inget brott att käka lunch tillsammans eller göra affärer ihop. Så många av dessa har vittnat i rätten om högst triviala möten och hamnat på listan.  Ja det finns definitivt skyldiga där också men det ska vi inte spekulera i förrän vi verkligen vet. 

  • Anonym (Casanova)
    Liza13 skrev 2024-01-09 21:41:10 följande:
    Tack för svar...Ska kolla upp Meet Kevin..

    Jo men det är nog sant att inte alla på listan har köpt sex eller ens varit på ön..utan dom kan bara ha varit med under själva rättegången..

    Dom kan t.om ha varit ngr som försökt att sätta dit honom under flera år..Som Jag tror tex Donald Trump har försökt göra..

    Fast Prins Andrew lever ju och säkert många fler..och jag såg att 2 st som han hade haft sex med på ön vittnat mot honom att han var där och hade haft sex med en tjej.men det var iofs många år sen..
    Problemet som jag ser det är att jag inte tror att herrarna som fick sex hos Epstein betalade för det. Tjejerna fick 100-200$, det är växelpengar i sammanhanget. Jag tror tjejerna var en del av en större atmosfär som Epstein skapade. Han ordnade ett paradis för välkända och rika herrar där de kunde vara ifred och njuta. Hur Epstein fick tillbaka investeringen vet jag inte, men pengar hade han. Lite oklart hur han tjänade dem men jag antar att det var genom sitt paradis på något sätt. Utpressning, eller bara råd och tips och lite vänligt hjälp? Jag tror mer på det sistnämnda. Får du lite förhandsinfo om stora saker kan du tjäna helt enorma pengar. Kan vara så enkelt.

    Många av tjejerna var dessutom 18+, jag tror till och med att de flesta var det. Svårare att skaka fram småflickor pga föräldrarna. Det antyds ju även att det var svårt att få tag i unga.

    Clinton och Prins Andrew var bevisligen där regelbundet, och det nämns även att Clinton gillade dem unga, hur unga vet vi inte. Men det fanns bevisligen väldigt unga på platsen.

    När det gäller Andrew, han har säkert gjort det han varit anklagad för. Problemet är att tjejen han syns på bild med är 17år. På bilden så kunde hon lika gärna vara 20-21 år. Om han inte heller betalat för henne själv så är det svårt att anklaga honom. Han kan ju ha trott att hon är en ung tjej som dras till mäktiga män.

    Även om många vittnen är trovärdiga, så finns det vittnen som går att ifrågasätta.
  • Goneril

    Att sprida dylika "listor" kan rubriceras som förtal, Brottsbalken, 5 kap. Lagändring har ju skett, även om påståendet är sant kan det vara straffbart. Nu är väl sannolikheten inte stor att dessa engelskspråkiga sexköpare läser FL, men i princip är det inte tillåtet.

  • Anonym (Casanova)
    Goneril skrev 2024-01-10 08:06:57 följande:

    Att sprida dylika "listor" kan rubriceras som förtal, Brottsbalken, 5 kap. Lagändring har ju skett, även om påståendet är sant kan det vara straffbart. Nu är väl sannolikheten inte stor att dessa engelskspråkiga sexköpare läser FL, men i princip är det inte tillåtet.


    Det är av amerikansk domstol officiellt publicerade handlingar där USAs fd president med samhällseliten misstänkts ha deltagit i sexorgier med minderåriga prostituierade.

    Tänk om något liknande hände i Sverige. Du tycker inte att det skulle få diskuteras? Det ska tystas ner?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-10 08:32:15 följande:
    Det är av amerikansk domstol officiellt publicerade handlingar där USAs fd president med samhällseliten misstänkts ha deltagit i sexorgier med minderåriga prostituierade.

    Tänk om något liknande hände i Sverige. Du tycker inte att det skulle få diskuteras? Det ska tystas ner?

    Du ser inte skillnad på att diskutera det som hänt och att hänga ut människor med namn? 


     

  • Anonym (Pucko)
    Liza13 skrev 2024-01-09 21:41:10 följande:
    Tack för svar...Ska kolla upp Meet Kevin..

    Jo men det är nog sant att inte alla på listan har köpt sex eller ens varit på ön..utan dom kan bara ha varit med under själva rättegången..

    Dom kan t.om ha varit ngr som försökt att sätta dit honom under flera år..Som Jag tror tex Donald Trump har försökt göra..

    Fast Prins Andrew lever ju och säkert många fler..och jag såg att 2 st som han hade haft sex med på ön vittnat mot honom att han var där och hade haft sex med en tjej.men det var iofs många år sen..
    Trump är ju känd som "Grab em by the pussy", så hans besök hos Epstein är väldigt osannolikt att det var med altruistiska motiv. 
Svar på tråden Någon som vet vilka som är med på Epstein-listan?