• barajag98

    Döm inte ! men hjälp 😟😻

    jag är 43 år gammal och jag har haft mens varje månad hittills och med det var det oregelbundna och rikliga mens. I okt, nov har jag fått kortare och lite annorlunda mens. Jag var inställd på en tidigt klimakteriet i med att jag hade dem symtom och en test bevisat positivt på att jag är i klimakteriet gjort hemma.(köpt på apoteket).den andra testet visade förra veckan  otydligt att jag har nått en tidigt klimakteriet. 
    jag skulle fått mens den 18/12 men utebliv mensen.sen dess har det gått 22 dagar sen jag skulle fått nens . och 49dagar ifrån första dag av sista mensen. jag hade hårda och spända bröst, illamående,  kissnödig ofta, molande värk, ont i ryggen  innan 18/12 och några dagar efter sen blev allt som normalt nästan, bara lite öma bröst och lite värk på vänster sidan ibland. det galnaste är att jag har gjort minst 12 tester olika sorter och alla är negativa. ringde vårdcentralen,  barnmorskan, och gyn .som skickade mig fram och tillbaka till varandra. till slut så fick en tid hos läkaren på vårdcentralen och ska träffas på fredag. kan man vara gravid trots så många negativa tester? saken är också den att jag och min man är inställda att inte ha barn . 
    har ni varit med om sånt?

  • Svar på tråden Döm inte ! men hjälp 😟😻
  • barajag98

    efter jag har varit hos läkaren och tagit både graviditetstest och tidigt klimakteriet test så visade  dem båda  negativt.  strax efter fick jag 5 dagars blödning med klumpar och slem och mycket och annorlunda värk . några dagar efter det ,typ slutet av denna vecka, fick otroligt smärta på båda 2 sidorna men mest höger sida.  tog en naproxen och det lugnat ner sig samtidigt som jag fick vit rinnande sekret/slemigt.bröstet och magen växer så det knakar.
    trögare att gå på toa för avföring, mindre matlust ,tvingar mig äta . ringde 
    till gyn och hon sa att troligen hade missfall. jag få vänta tills jag fått blodprov svaret för Hcg hormonerna och sedan boka en tid hos dem. 
    det gör mig tokig detta ännu mer efter jag läst här att en var precis som jag . tog massa tester hit ich dig även på vårdcentralen och blodprov och visade negativt men när hon gick till ultraljud så visade det sig att hon var gravid i veckan 21. helt galet alltihop. 

    hoppas på det bästa i

      nästa veckan. 

  • Lynx123

    Låter inte som missfall, snarare koagulerat blod. Har de kollat myom och cystor? Stressen kan också få dina tarmar att svälla, det är det som får magen att växa. Du kan också insistera på tex. ett 125 test för äggstockscancer. 

  • barajag98

    dem kollade inte myon och cystor utan dem väntar på provsvaret. 

    enligt appen jag använder för mens så skulle jag få stor chans  imorgon  till ägglossning .
    har tagit ägglossning test igår och idag båda negativa .
    allt känns bara konstigare och konstigare. 
    tusen tack för alla era svar. ❤️

  • barajag98

    idag tog jag graviditets blodprover .väntar svar som skulle komma om 2 dagar.  
    samtidigt tog jag ägglösningstest i 3 dagar .idag skulle vara stor  chans för ägglösning enligt appen . 
    här är testerna...

    antagligen bli sämre och sämre markering på testerna.  så kanske jag ha redan haft det ? 

  • barajag98

    Idag kom det svaret på blodprovet. 
    Trots det så växer både magen och bröstet, bröstet känns som mer fyllda , små illamående,  mindre matlust. 
    🤔????😭

  • Cookee

    Nu vet du ju iallafall att vilka symptom du än upplever så beror de garanterat inte på graviditet.

  • Lynx123

    Men varför fortsätter du testa för graviditet? Det vet du ju redan att så inte är fallet. Istället borde du gå vidare med utredningen för att kolla alla andra alternativ så att du kan behandlas och må bra igen.

  • Nyponet01

    Det verkar som du vill vara gravid och hoppas. Griper efter halmstrån.
    Alla dina symptom är faktiskt också symptom på klimakteriet.
    Jag är förvånad att du fått göra klimakterie prover. Min doktor sa att det är ingen idé. Har du inte tagit dessa prover innan, så finns det inget att jämföra med. Allas värden är olika och kan inte jämföras mellan varandra. Utan man kan bara jämföra dina egna värden. 

  • barajag98

    nej, jag vill inte vara gravid, tyvärr. 
    det är rädslan att jag är gravid och inte syns på stickan  eller blodprovet.  
    jag hade en tid till gyn men hon avbokade det eftersom jag hade fått en blödning men fick remiss till en annan klinik i slutet av februari. 

    läkaren tog tidigt klimakteriet prov för att se om jag är i klimakteriet eller inte...

    testet man kan köpa på apoteket för tidigt klimakteriet visade positivt...men negativt på blod prover hos läkaren.
    Graviditetstesterna visar negativt och likaså blodprovet.  
    trots det så känns så konstigt min mage och bröstet växer , mindre matlust och det känns små sparkar/sammandragningar  typ ...

    om 3 dagar är beräknad mens ...vi få se vad som händer. jag är fortfarande förvirrad om det hela. 

    det som är skumt  är att jag hade mens varje månad och nu i december hoppade av men fick en blödning i 5 dagar  i januari och beräknad mens bli det om 3 dagar nu i februari...

  • Lynx123

    Tycker fortfarande att det låter som klassiskt för-klimakterie och/eller endometrios eller liknande. Definitivt inte graviditet.

Svar på tråden Döm inte ! men hjälp 😟😻