• Donaldduck1234

    Bekväma trosor sexåring?

    Hej 
    vår sexåriga dotter vägrar bära trosor. Hon säger de skaver och gråter varje gång de ska på.  Nu har hon under hösten inte haft några på sig men det syns ju ibland igenom på strumpbyxor så ingen optimal lösning..


    Har köpt olika underbyxor som hon först godkänner och sedan vägrar använda.

    Någon som haft samma problem och hur löste ni det? Tips på bekväma underbyxor till barn? 

  • Svar på tråden Bekväma trosor sexåring?
  • Fjäril kär

    Kan hon visa var nånstans det skaver? Är lättare att fundera på alternativ om man vet bättre vad som är felet. 
    Barntrosor har en tendens att sitta åt hårt kring ljumskarna tex och dessutom ha väldigt hårda sömmar. Den berömda lappen kan skava extra mycket med byxor ovanpå . Kanske är trosan för liten och modellen ni valt kanske inte passar hennes kroppsform? 
    Har hon badkläder? Känns dom skönare kan ni ju jämföra och se vad som skiljer. Kanske materialet eller att dom är skuren annorlunda kring höfter och ljumskar?  Sitter högre? 

    Testa boxershorts?  Kolla killsidan . Testa även löst sittande boxershorts/kalsonger.  

    Mötte några tjejer på  simningen på 6-års när sonen gick där som valde typ hotpants istället för trosor och en mamma förklarade att dom passade bättre när dom hade lite tjockare lår och ljumskarna pressade på och gjorde skavsår i vanliga trosor. 

  • Donaldduck1234
    Fjäril kär skrev 2024-01-05 16:40:17 följande:

    Kan hon visa var nånstans det skaver? Är lättare att fundera på alternativ om man vet bättre vad som är felet. 
    Barntrosor har en tendens att sitta åt hårt kring ljumskarna tex och dessutom ha väldigt hårda sömmar. Den berömda lappen kan skava extra mycket med byxor ovanpå . Kanske är trosan för liten och modellen ni valt kanske inte passar hennes kroppsform? 
    Har hon badkläder? Känns dom skönare kan ni ju jämföra och se vad som skiljer. Kanske materialet eller att dom är skuren annorlunda kring höfter och ljumskar?  Sitter högre? 

    Testa boxershorts?  Kolla killsidan . Testa även löst sittande boxershorts/kalsonger.  

    Mötte några tjejer på  simningen på 6-års när sonen gick där som valde typ hotpants istället för trosor och en mamma förklarade att dom passade bättre när dom hade lite tjockare lår och ljumskarna pressade på och gjorde skavsår i vanliga trosor. 


    Tack för svar och många bra tips! Precis som du skriver, hon säger ljumskarna och sömmarna. Har köpt boxers också men samma visa. Samt storlekar större men kanske måste gå upp en nivå.


    kanskr kan testa boxershorts eller hotpants, det har vi ej gjort. Och andra modeller och större storlek.
     Tack för seriöst svar!


    Jemp skrev 2024-01-05 17:03:46 följande:

    Mitt barn föredrar boxer.


    Tack för svar! Kanske får bli att testa såna. 
    callmepreggoornot skrev 2024-01-05 17:09:30 följande:

    En smula talande nick.



    hehe Kan meddela att jag är en förälder med en seriös frågeställning. Men förstår om det kan låta tveksamt kanske. Kanske har du något tips utöver ovan tro?

  • Donaldduck1234
    Jemp skrev 2024-01-05 17:03:46 följande:

    Mitt barn föredrar boxer.


    Fjäril kär skrev 2024-01-05 16:40:17 följande:

    Kan hon visa var nånstans det skaver? Är lättare att fundera på alternativ om man vet bättre vad som är felet. 
    Barntrosor har en tendens att sitta åt hårt kring ljumskarna tex och dessutom ha väldigt hårda sömmar. Den berömda lappen kan skava extra mycket med byxor ovanpå . Kanske är trosan för liten och modellen ni valt kanske inte passar hennes kroppsform? 
    Har hon badkläder? Känns dom skönare kan ni ju jämföra och se vad som skiljer. Kanske materialet eller att dom är skuren annorlunda kring höfter och ljumskar?  Sitter högre? 

    Testa boxershorts?  Kolla killsidan . Testa även löst sittande boxershorts/kalsonger.  

    Mötte några tjejer på  simningen på 6-års när sonen gick där som valde typ hotpants istället för trosor och en mamma förklarade att dom passade bättre när dom hade lite tjockare lår och ljumskarna pressade på och gjorde skavsår i vanliga trosor. 



    Hej igen,
    har ni tips på inköpsställen? ex de där boxers som funkade för er?
  • blomman 2

    Kolla om NEW Body ( nätbutik) har sömnlösa trosor för barn.
    Min tonåring gillar deras trosor i typ silke. Superbra kvalitet.
    Kolla även Engelsons ( även det en nätbutik) de kan också ha trosor för barn?
    Annars gillade mitt barn vanliga trosor på Kappahl men en resor kant runt om ljumskarna. Jag drog och kände efter hur reformen var och att de ej var slappa i kanterna för då åker dem in mellan skinkan vilket är superkobbigt.
    Trosorna låg ofta i tvåpack.
    Boxer gillade hon inte alls? 

  • Jemp
    Donaldduck1234 skrev 2024-01-05 17:52:41 följande:
    Fjäril kär skrev 2024-01-05 16:40:17 följande:

    Kan hon visa var nånstans det skaver? Är lättare att fundera på alternativ om man vet bättre vad som är felet. 
    Barntrosor har en tendens att sitta åt hårt kring ljumskarna tex och dessutom ha väldigt hårda sömmar. Den berömda lappen kan skava extra mycket med byxor ovanpå . Kanske är trosan för liten och modellen ni valt kanske inte passar hennes kroppsform? 
    Har hon badkläder? Känns dom skönare kan ni ju jämföra och se vad som skiljer. Kanske materialet eller att dom är skuren annorlunda kring höfter och ljumskar?  Sitter högre? 

    Testa boxershorts?  Kolla killsidan . Testa även löst sittande boxershorts/kalsonger.  

    Mötte några tjejer på  simningen på 6-års när sonen gick där som valde typ hotpants istället för trosor och en mamma förklarade att dom passade bättre när dom hade lite tjockare lår och ljumskarna pressade på och gjorde skavsår i vanliga trosor. 



    Hej igen,
    har ni tips på inköpsställen? ex de där boxers som funkade för er?
    Ica och hm. Däremot har hon inte haft problemen du beskriver.
  • Kammen320

    Min dotter gillar boxer mest, Hm har bra modell, tycker vi. När hon var yngre ville hon inte heller ha trosor för hon tyckte att lappen med tvättråd kliade. Det löste vi lätt genom att klippa bort alla lappar.

  • Tekopp

    Nu har inte mina tjejer haft några speciella besvär men de har alla älskat Polarn och Pyrets trosor. De har aldrig klagat på skav eller att de skulle vara obekväma såsom en del andra märken varit. De har gillat alla modeller som PoP har. Jag köper därför numer bara deras trosor.
     

Svar på tråden Bekväma trosor sexåring?