• Geometri12345

    Det är kallt nu...

    Mitt arma föräldrahjärta blöder för alla som är hemlösa just nu i Sverige. Det är kallt nu och kallare ska det bli med en temperatur som går ned till omkring -20 denna vecka där jag bor.

    Det är fruktansvärt den misär de lever i. Deras problem är faktiskt större än mina egna och troligtvis även dina. Det är dags att vi alla drar vårt strå till stacken och gör det vi kan för dessa människor. 

    Jag gav en gåva i dag på 1000 kr till Frälsningsarmén. Det betalar för två veckors härbärge, med frukost och lunch, för en hemlös individ. Jag har egentligen inte råd men jag kan inte heller blunda mer.


    Om du bara kan ge av din tid: Hjälp till som volontär på ett härbärge där du får hjälpa till. Kyrkans, Stadsmissionens eller Frälsningsarméns soppkök till exempel. Du kan också volontärsarbeta som butiksbiträde på Röda Korset, Stadsmissionen eller Myrorna. 

    Om du har kläder, hygienartiklar, etc. att ge: Gå in direkt till en second hand-butik (Stadsmissionen/Myrorna) och ge din gåva

    Om du har lite pengar att ge: Köp någonting på Myrorna, Röda Korset eller Stadsmissionen. 

    Är det dags att uppdatera garderoben där hemma: Köp den second hand på Myrorna, Röda Korset eller Stadsmissionen. 

    Om du har lite mer pengar att ge: Ge en finansiell gåva till t.ex. Stadsmissionen eller Frälsningsarmén. 


    Tack så mycket för att du läste detta. Ett ännu större tack för om du ger någonting till en hemlös: tid, saker eller pengar. Du är betydelsefull! 
  • Svar på tråden Det är kallt nu...
  • Anonym (Tips från coachen)

    Man kan också skänka filtar och varma plagg som mössor och halsdukar till härbärgen.

  • Anonym (Tuv)

    Synd att de inte finns nånting sånt där jär i en by i södta Norrland. 


    Jag kan inte hjälpa till nånstans för allt finns bara i storstäder. 
    sen vill man gärna Se Vem som får mina saker liksom 

Svar på tråden Det är kallt nu...