Magsmärtor, långvarig feber. Tarmfickor? Cysta?
Hej! Jag har sedan en tid tillbaka återkommande problem med magsmärtor samt en massa andra symtom.
Det började väl egentligen i somras med inflammerade tarmfickor, smärtor, hög sänka, med inläggning med dropp (ingen antibiotika) och smärtstillande. Hade en till episod med smärtor någon vecka senare men därefter var det bra i tre månader.
För ca 6 veckor sedan fick jag åka in akut med magsmärtor. Alla prover såg bra ut. Har sedan dess haft feber till och från och smärtor dagligen. Feber har legat mellan 38,0 och 38,3. Senaste veckan har jag haft mellan 38,5 och 39,2 varje dag. Har också ledvärk, illamående, yrsel, dåligt matlust. Behöver kissa mycket oftare. Ingen diarré eller förstoppning. Får stickningar i benen och vita fläckar som kommer och går i huden. Har gått ner nästan 10 kg sedan i Juli, är inte överviktigt. Blev inlagd igen med morfin pga akut smärta för 3 veckor sedan. Har fått göra gastroskopi som inte visade något. koloskopin visade en del tarmfickor som inte var inflammerade. Läkaren säger att mitt mående kan bero på tarmfickorna men att det inte känns solklart pga febern och att inte sänkan varit förhöjd. Har fått remiss för ultraljud I buken för att kolla gallan.
Någon med erfarenhet av tarmfickor? Kan det ge såna besvär även om inte sänkan är förhöjd?
Jag är 35 år gammal, driver eget företag och har tre barn. Gillar att vara aktiv och göra saker men just nu orkar jag inte mycket mer än att ligga hela dagarna. Känner att jag håller på att tappa förståndet av att må såhär. Smärtan och febern tar all energi. Upplever att smärtan blir värre när jag är uppe och gör saker. Som att tyngpunkten gör att det "trycker på" nånting. Ligger jag på rygg så kommer smärtan mer uppåt i magen och illamåendet blir värre.
Har börjat fundera på om det kan vara gynekologiskt, börjar oroa mig för äggstockscancer. Eller någon form av cysta på äggstockarna. Kan det ge långvarig feber?
Tar gärna emot tips och erfarenheter. Tack på förhand!