• Kiwi157

Mamma med åsikt om min graviditet

Så, igår på julafton berättade vi för våra familjer att vi väntar en liten. De blev glada, men idag får jag ett sms från min mamma ?jag är glad men förvånad, det har gått så fort alltihop?. Jag och sambon är 33 respektive 36år och varit tillsammans i 1år. Båda har bra jobb, är ansvarsfulla och har ett stabilt liv. Det är första barnet för oss båda. Vet att jag inte borde bry mig, då min mamma har åsikter om exakt allt hela tiden, men kan ändå inte låta bli att bli både irriterad och en smula sårad. 

Är jag orimlig som blir besviken på min mor?

• Svar på tråden Mamma med åsikt om min graviditet
  • Mortiscia80

Nej, du är inte orimlig. Samtidigt förstår jag att om man varit ett par i ett år så kan det anses som kort tid för att skaffa barn. Samtidigt är ni ju äldre och man kan då vara säkrare på sin sak, så det behöver inte vara fel för den sakens skull.

Du kan skriva något i stil med att "ja, du kanske upplever det så, men för oss känns det helt rätt och vi hoppas att du kan glädjas med oss".

• GuldKvinnan

Sjukt onödig kommentar, vad vill hon att du ska göra med den? Svara helt enkelt att det är lätt när det är rätt! =) 

Svar på tråden Mamma med åsikt om min graviditet