Clear blue test
Hej! Jag gjorde ett Clear blue test igår och visade ett svagt +. Läst på hemsidan att det kan vara att man är gravid. Någon som har haft ett svagt sträck och är gravid. Tog testet igår och tänkte ta ett nytt på lördag. 😀
Hej! Jag gjorde ett Clear blue test igår och visade ett svagt +. Läst på hemsidan att det kan vara att man är gravid. Någon som har haft ett svagt sträck och är gravid. Tog testet igår och tänkte ta ett nytt på lördag. 😀
Har Testat igen dagen innan julafton och nyårsafton och negativt 🙁 någon som har varit gravid med symtom men inte visat positivt
Även ett svagt plus är ett plus, så i sådana fall är det positivt och man är därmed gravid. Däremot får man ju gravidsymptom av gravidhormonet HCG, dvs samma hormon som ger ett positivt test. Om dina symptom berott på en graviditet, och du dessutom haft dem ett tag, hade gravtesten visat tydligt positivt nu. Gravidhormon fördubblas varannan dag vid en normal graviditet, vilket även gör att testen ökar i samma takt. Det låter därför, i mina öron, inte speciellt positivt tyvärr.
När hade du ägglossning? ❤️