• JessicaJH

    Mina katter fräser åt varandra

    Hejsan! Skulle vilja ha lite tips och råd! Men först lite bakgrund så ni förstår. 

    Jag och min sambo har 3 katter.
    2 av dom är syskon, hona & hane som vi hade i 2 år, sen köpte vi en till i samma ras(bond/huskatter) En liten hona, hon hade blivit utstött av sin mor vid 10 veckors åldern.. Så vi fick henne lite tidigare än vad man får.
    De visade sig att hon hade fått sjukdomen FIS() pga detta. Vilket vi märkte rätt fort då hon kissade blod. Sen mer än ett år sen har hon varit frisk och är nu 2 år gammal. Men hon är väldigt liten jämfört med våra andra katter, mycke tunnare och lenare päls, ynkligare jam men väldigt smart! Hon vet hur man öppnar dörrar, hur man gör high five och snurrar runt med belöning av godis! Kastar man en liten boll kommer hon tillbaka med den🥰

    Men mitt problem är att den vuxna honkatten alltid fräser åt den nya katten. Dom har bott ihop i 2 år men kommer ännu inte överens. Den nya lilla katten ser så ledsen ut för hon vill bara gå fram och hälsa och nosa lite. Men då får hon tassen i ansiktet av den vuxna honkatten. 
    Vad kan detta bero på?
    Hur vi än följer och gör som Google säger för att få dom sams så verkar inget fungera...
    Vill tillägga att den vuxna hankatten kommer överens jätte bra med den nya dom leker och busar och myser med varann. Men de har gått så lång att till å med den vuxna honkatten fräser åt sin egen bror nu.. 
    Har ni några tipps?

  • Svar på tråden Mina katter fräser åt varandra
Svar på tråden Mina katter fräser åt varandra