• MellisWH

    Andra barnet

    Ni som gått från 1 barn till 2 när förstfödda  varit lite över 2 år vid förlossningen hur tycker ni de varit? Är orolig för sömnbristen igen, allt magknip osv? hade de riktigt tufft första året och är orolig för barn nummer 2 😕

  • Svar på tråden Andra barnet
  • Kvinna1989

    Jag fick nr 2 i Maj, då var mitt första 1år och 7mån. Jag var jätte nervös om hur de ska gå osv. Min första hade kolikl iknande gråt första månaderna och massor av magknip.

    Men allt har gått bättre än jag ens kunde föreställa mig eller ens drömma om. Min första har tagit stora syster rollen fast hon bara är lite över 2 år nu och vill gärna visa hur duktig hon är :') . Hon har dock sovit bra sen tidigt och gör det fortfarande.

    Jag tror det beror så på barnen, personlighet osv. Men ja det kan gå jätte bra. Jag hade bara fått höra "skräck historier" typ om att ha så små tätt så jag hade väll fått en skräck bild i huvudet av de :'D men blev positivt överraskad!

  • vissli

    Jättetufft pga mkt sjukdom. Konstant känsla att inte räcka till. Noll vila. Älskar att ha två barn men det har varit otroligt tufft.

  • Söndag

    för oss var de En tuff omställning att gå från ett till två barn. vår etta var dock väldigt lugn. 

    sen 2 till 3 barn gick av bara farten 

Svar på tråden Andra barnet