• KJohansson

    Bästa nya jullåten?

    Vilken är den bästa nya jullåten? Flera artister har ju släppt julmusik och jag tycker alltid det är lika spännande att se vilken kvalitet de håller och vilka låtar som kommer höja stämningen på julfesten (inte alltid de bästa låtarna som faktiskt tar festen till en ny nivå... :))

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa nya jullåten?
  • Anonym (kuken)

    Mycket undercover reklam för Fru Jul på FL senaste dagarma

  • Anonym (tomtefar)

    Jag älskar denna annars. ;)Foten i munnenGrandma Got Run Over by a Reindeer? by Elmo & Patsy





  • Anonym (Ny nivå)
    KJohansson skrev 2023-12-06 15:01:43 följande:
    Bästa nya jullåten?

    Vilken är den bästa nya jullåten? Flera artister har ju släppt julmusik och jag tycker alltid det är lika spännande att se vilken kvalitet de håller och vilka låtar som kommer höja stämningen på julfesten (inte alltid de bästa låtarna som faktiskt tar festen till en ny nivå... :))




  • Tobben

    Räknas Ulf Lundells låt verkligen som ny?

    Freddy Kalas har både bra text och bra melodi på sin "Hey Ho", så den lägger jag en röst på.

    Lars Vegas Trios "Kalle och hans vänner" är också en bra låt. Hela deras julalbum är nog det enda julalbumet värt att nämna.
    Men det finns många bra jullåtar!

    Jussi Björlings tolkning av "O helga natt": ett mästerverk. 
    Shane Macgowans "Farytale of new york": Tragisk men fin på sitt sätt.
    Tommy och Sissels "Julen är här": En av de finaste duetterna någonsin, vilka röster!

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hey Ho) skrev 2023-12-06 15:52:11 följande:

    Hey Ho med Freddy Kalas.


    Jo, den är braTomte
  • Tom Araya

    Finns det någon "ny" julmusik som är bra?

    Jag kör på klassikerna från förr och de lite senare klassikerna som Lars Vegas trio, Bangin around the X-mas tree, Det är inte snön som faller med Anders Rönnblom m.fl.

  • Anonym (Hm)
    Tom Araya skrev 2023-12-13 10:38:12 följande:

    Finns det någon "ny" julmusik som är bra?

    Jag kör på klassikerna från förr och de lite senare klassikerna som Lars Vegas trio, Bangin around the X-mas tree, Det är inte snön som faller med Anders Rönnblom m.fl.


    Tveksamt om det finns
Svar på tråden Bästa nya jullåten?