• student2018

    Julklappar

    Har ett stort problem

    Vi har en släkting med 3 barn 2 tonåringar en mindre.

    Som vi gärna vill ge julklappar till och barnen gärna vill ha klappar.

    Men nu till det stora problemet. 

    Det är och har alltid varit som så att allt vi ger till familjen bara försvinner och vi ser det aldrig användas.

    Ex vet vi att mamman gått ut och kasta saker.

    Vi köpte ex en special lackad barnstol som tanken va att den skulle sparas den slängde de ut på altan så den blev förstörs.

    Köpte en tröja för ca 2500kr som vi såg 1 gång. Köpte ett leksakskök som barnet ville ha och önska sig det har vi aldrig set.

    Alltså allt försvinner kasta och mamman verkar skita i det helt och vi har tröttnat och vill som sagt gärna köpa julklappar till barnen men vill samtidigt inte då allt försvinner.  Och pågeynd av mammans agerande så blir barnen drabbade.

    Så hur skulle ni göra???

  • Svar på tråden Julklappar
  • FuckGoggleAskMe

    Ge barnen djurparksbesök med faster, eller vad du nu är, biobiljett med morbror till tonåringen osv. Utflykt till lekland, museum, barnteater osv

  • Fjäril kär

    Ge upplevelser .

    Ge barnen nåt enkelt i paketen som.kan vara användbart där och då typ dusctkrämer, kalsonger , godis, etc. Inget dyrt. 

    Sen ger ni barnen varsitt kort där du skriver att kortet berättigar till besök på nöjesfält,  djurpark,  en klippning,  övernattning på hotell,  en påfyllning på mobilen eller vad som.nu dom är intresserad av.  

    Dvs ni köper ingenting i förväg utan betalar där och då när det blir av. 

  • Anonym (S)

    Är barnen tonåringar så verkar det ju knepigt om mamman kastar deras presenter...?? Är ni "dåliga" på julklappar? Typ köper ett biljardbord till nån som bor på 23 kvm? Jag frågar för att jag själv är helt värdelös!! Har panik-köpt kläder och saker till kompisens ungar som jag knappt träffat då de bor 100 mil bort, och sen aldrig sett röken av prylarna och har fattat att det var nog kanske inte så kul. Jag har i alla fall försökt och tackat ordentligt när jag fått något, kanske gjort ett inlägg på sociala medier. Det är verkligen skitsvårt det där!!
    Men tycker du har fått många bra tips här!

Svar på tråden Julklappar