• alexandra88919

    hjälp..ör det säkert?

    vågar man ta en nattpromenad nu? klockan är 23.55 och jag bor mitt ute på landet med knappt några grannar. 


    Jag har den senaste tiden mått väldigt dåligt pga vintern och kylan och har då börjat ta promenader i ungefär 1h. Och det hjälper som tusan med tankarna och måendet. 


    Men nu ligger jag här en tisdagskväll och bara mår skit. Förbannad på sambon då hans snarkande och äckliga gnisslande med tänderna inte hjälper särskilt mycket. Och funderar på om jag skulle ta en promenad på en timma.. har ju såklart reflexer precis överallt + pannlampa och ficklampa även i dagsljus och kommer då såklart ha det nu också. 


    Men är det säkert? vågar man? Tänker på alla djur och så.. lokala jägarna hade hittat en älgkalv som blivit attackerad av en varg häromdagen och även en varg som attackerat kossorna i somras, så vargar finns det. Rådjur finns de gott om också och älgar har jag inte sett några men vet att det finns. 

  • Svar på tråden hjälp..ör det säkert?
  • Anonym (Hej)

    Har du broddar, ficklampa, reflexer och laddad mobil så ser jag inte problemet. Kanske lägg en lapp om snarkaren skulle vakna. 

  • Silverjenny

    Ska du ta en promenad på vägarna runtomkring eller ge dig ut i skogen?

    Mörkret i sig är ju inte farligt men det som kan gömma sig där. Vilda djur och våldtäktsmän är ju en reell fara men det är iofs 1000 ggr säkrare på landet än i stan.

  • Anonym (Minus)

    Om det är många minusgrader ute skulle inte jag ge mig ut mitt i natten utan någon visste var jag höll på med  

    Ramlar man och blir orörlig går det många timmar innan man blir saknad. Då hinner kylan göra sitt

    Vargar bekymrar mig inte men kylan dödar.

Svar på tråden hjälp..ör det säkert?