• MrsTate

    Behöver peppning barn efter 41

    Hej allihopa 🤗

    Har två barn, de är 1 och 3 år gamla. Är 41 år och vill ha ett tredje barn. 
    De första två lycksdes snabbt men nu verkar det ta längre tid, så behöver råd och peppning. 
    Barn 1:
    Gravid första försöket men missfall i v8. 
    Gravid och födde barn på andra försöket. 
    Barn 2:
    Gravid på första försöket men missfall i v7.
    Gravid och födde barn på andra försöket. 

    Nu är yngsta barnet 1 år och vi har haft samma tillvägagångssätt som de andra gånger vi lyckades men vi har inte lyckats än.
    Första försöket visade graviditetstest positivt BIM - 3-5 alla dagar för att sedan försvinna och mensen kom på BIM +1 Alltså en kemisk graviditet.
    Andra och tredje flrsöket inget. 
    Nu är vi på fjärde försöket. Har 27 dagars cykel, alltid positivt test på dag 10 och 11, mensen brukar komma 16 dagar efter detta. Äter samma kosttillskott som tidigare och vi har sex med 24 timmars intervall ca 4-5 dagar innan ägglossning samt under de två dagarna det visar positivt samt 3-4 dagar efter detta.

    Börjar bli orolig att drt inye ska bli något och vi är nog för gamla för att få mediciner. 

  • Svar på tråden Behöver peppning barn efter 41
  • Meddelande borttaget
  • Cececilia

    Menade inget illa med mitt svar som blev borttaget. 


    bara att du inte ska oroa dig allt för mycket att det tar några månader innan det blir ett plus.
    Jag provade att ta c-vitamin efter ägglossning denna cykeln och tror det hjälpte att få upp mitt progesteron eftersom både tempen var högre och jämnare och lutealfasen en dag till. 


    Annars är jag mesig med att både använda och ge tips om naturläkemedel. De kan ju ställa balanser i oordning också, därav att jag tipsa om att man kan göra utredning för att se hur hormonnivåerna är. 

    Annars är det bra att slappna av och hålla blodsockret jämnt, så mellanmål kan vara en hjälp på traven. Lycka till 🤞

  • Mamma100procent

    Hej!
    Skriver typ aldrig här längre, men kände nu att jag måste..
    Vi sitter i samma båt! Ungefär iallafall.. :)
    Jag är 44 och försöker nu få till ett syskon, men det går inget vidare. Eller, jag har väl kanske lite bråttom..
    Har precis slutat amma min minste och åt denna cykel rosenrot dag 1-14. Hade 2 kemiska i somras, och sedan inget mer.
    Tyvärr minskar ju chanserna drastiskt när man kommer över 40. Så 44 är kanske för gammalt..
    Men vi får kämpa på! Jag tror på att leva sunt och hålla igång. Noll alkohol och koffein. 
    Jag försöker (men det är svårt) att trösta mig med att om det inte blir något så är det för att min kropp inte orkar med det, och då var det meningen så.
    Men än ger jag inte upp. Och tillverkningsprocessen är rolig i sig.. :)
    Så.. kämpa!

  • Juliab

    Hej, 
    håller tummarna för er! 


    av nyfikenhet och egna försök att bli gravid med barn nr 2 undrar jag vad du äter för kosttillskott?

  • Kaffeböna

    Hej! Hur går det för er? Jag är 43 och kämpar för en trea men det går inte vägen, blir inte gravid helt enkelt. Någon av er som kollat upp era äggreserver och klimakteriestatus? Jag överväger det. Stämmer det att IVF inte görs efter 42 pga så dåliga odds?

  • Mamma100procent

    @Kaffeböna, för mig gick det nästan.. jag blev gravid i december men det slutade tyvärr i MA för mig. Upptäcktes i v 11, fostret dött i v 9. 


    Jag tänker inte ge upp utan kämpar nu med att träna bort de 5 gravidkilona jag hann lägga på mig och äta rosenrot. Min partner är dock inte lika angelägen som jag just nu, så det är mitt största hinder för tillfället. :)

    När jag gjorde UL efter MA så sa hon att jag hade en massa fina äggblåsor som såg mogna ut. För mig räcker det för att ha hopp. Jag fick mitt senaste barn 2022 och blev ju trots allt gravid denna gången, även om det inte slutade väl.
    ivf skulle jag inte ge mig på. Någonstans så känner jag att min kropp får bestämma och att jag inte vill tvinga den.

    Men hur ser det ut för dig? När var du senast gravid? Äter du kosttillskott eller så? Engagerad partner? 
    Skriv gärna här, eller till mig!

Svar på tråden Behöver peppning barn efter 41