• husdjursdisco

    Bästa stället att sälja begagnade märkeskläder?

    Jag har en del oanvända plagg från fina märken som Toteme som jag vill sälja. Men var gör jag detta smidigast? Facebook Marketplace, Tradera, Sellpy, Vinted? Ni som säljer begagnade märkeskläder, vad funkar bäst tycker ni? Tradera och Sellpy är ju belagda med avgifter, samtidigt har jag haft svårt att få kläder sålda via Marketplace, men detta var ett tag sen så kan ju ha förändrats.

  • Svar på tråden Bästa stället att sälja begagnade märkeskläder?
  • Anonym (Yjj)

    Jag använder vinted och det funkar perfekt för mig. Det är dessutom gratis :)

  • Geometri12345

    Jag använder Sellpy till min dotters märkeskläder. De kommer och hämtar din kasse på 15 kg för 30 kr kassen. Du beställer kassar och bokar upphämtning på deras hemsida. Det min dotter tjänar på kläderna får hon disponera själv. 

    Men mina egna märkesprylar ger jag faktiskt bort till Myrorna, Röda Korset och Stadsmissionen. Jag har tidigare volontärarbetat för RK så jag vet att dessa märkeskläder och saker driver in sjukt mycket pengar till de människor som behöver dem som mest. Ett märkesfat sålde jag för mer än 1000 kr.

    Märkesprylar och kläder är precis det kunderna letar efter när de kommer in i second hand-butikerna. Men jag försöker att ge gåvorna personligen till affärerna eftersom det har varit så många rån av containers. Minns inte om det var Uppdrag Granskning eller Kalla Fakta som uppdagade att många av dessa kläder, som vi donerar i containers, fraktas till övriga Europa där de säljs i vinstsyfte. 

    Har du råd och vill, ge bort märkeskläderna direkt till en second hand-affär som är villiga att ta emot dem.

Svar på tråden Bästa stället att sälja begagnade märkeskläder?