• andersson1000

    Dottern spydde – sambon klandrar mig

    I helgen var min sambo iväg med vår dotter på en fest. I efterhand fick jag veta att vår 14-åriga dotter spydde in på småtimmarna. Kanske var det för mycket efterrätt eller för mycket energidryck. Jag frågade min sambo lugnt och stilla om hur festen varit. När det kom fram om energidrycken och att dottern kräkts nämnde jag att jag tyckte att det var tråkigt att hon druckit energidrycker. Jag kände att jag fick noll förståelse/gehör. Sambon gick i försvarsställning och sa att vår dotter bara druckit två energidrycker. När jag frågade dottern sa hon att det var omkring 4 st.
    Att jag tog upp detta ledde till att min sambo blev ledsen och irriterad på mig och har dragit sig tillbaka. Jag känner mig ledsen och tycker att det är så orättvist att HON ska vara sur på MIG för att jag tycker att det är tråkigt att vår dotter dricker 4 st energidrycker.
    Känns som om vi sällan kan prata om saker som är känsliga.

  • Svar på tråden Dottern spydde – sambon klandrar mig
  • Anonym (M)
    Herregud, det var fest och dottern drack och åt för mkt. Är det något att tjafsa om? 
  • Jemp

    Har ni aldrig haft diskussionen om energidrycker innan? I så fall onödigt kan jag tycka. 
    ingen alkohol inblandad? 

  • Anonym (Dagens i-landsproblem)

    Låter mer som att dottern fått i sig något helt olämpligt... Som alkohol.

    Sedan har du ju en riktigt överkänslig sambo som tog det där personligt. Klart hon inte ska sura över detta.

  • SmulanFnulan

    Problemet är inte dottern utan er bristande kommunikation. Känns som det ligger en massa annat i kölvattnet och skvalpar och att ni vid minsta lilla tar sikte för att skjuta ner den andra. Parterapi vore kanske något?

  • Mandel

    Om det bara är energidrycker dottern fått i sig så är det väl märkligt att kräkas av 4st översockrade hjärtfarliga drycker.. Låter mer som att hon haft vodka i dem... 

    Jag skulle också bli irriterad om barnens andre förälder lät barnen dricka massa enerigdryck och även ge dem så mycket alkohol så de kräks.
    Som förälder har man ändå ett ansvar för sitt barn och vad som sker när man är borta tillsammans.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (T)

    4 stycken energidrycker till en 14åring. Inte ens som vuxen ska man dricka så mycket... 

    Nu beror det helt på vilken energidryck det handlar om men är det exempelvis en Nocco så har din dotter alltså druckit 720mg koffein. Det är inte konstigt att hon började spy. Det är väldiga mängder. 

    Din partner är väl helt enkelt sur på sig själv på grund av bristande föräldraskap och istället för att vara vuxen om det så reagerar hon defensivt. 

  • Anonym (Linnie)

    Inte konstigt att hon kräktes om hon drack så mycket energidryck. Och det var din sambos ansvar att ha koll. Jag minns att jag drack en kopp kaffe en gång i den åldern och mådde rätt dåligt efteråt, hjärtklappning och illamående. 

  • Anonym (??)
    andersson1000 skrev 2023-11-14 12:54:58 följande:
    Dottern spydde ? sambon klandrar mig

    I helgen var min sambo iväg med vår dotter på en fest. I efterhand fick jag veta att vår 14-åriga dotter spydde in på småtimmarna. Kanske var det för mycket efterrätt eller för mycket energidryck. Jag frågade min sambo lugnt och stilla om hur festen varit. När det kom fram om energidrycken och att dottern kräkts nämnde jag att jag tyckte att det var tråkigt att hon druckit energidrycker. Jag kände att jag fick noll förståelse/gehör. Sambon gick i försvarsställning och sa att vår dotter bara druckit två energidrycker. När jag frågade dottern sa hon att det var omkring 4 st.
    Att jag tog upp detta ledde till att min sambo blev ledsen och irriterad på mig och har dragit sig tillbaka. Jag känner mig ledsen och tycker att det är så orättvist att HON ska vara sur på MIG för att jag tycker att det är tråkigt att vår dotter dricker 4 st energidrycker.
    Känns som om vi sällan kan prata om saker som är känsliga.


    Det här ser ut och låter som ett fejkinlägg.
Svar på tråden Dottern spydde – sambon klandrar mig