• Elviram

Kan jag vara gravid?

Håller på att driva mig själv till vansinne och vet inte vad jag ska ta mig till. 

Min mens är över två månad sen. Jag har en regelbunden mens och kan inte minnas att den har hoppat över någon månad. De senaste åren har jag dock haft hormonspiral som jag tog ut i mars. Mensen har efter det varit punktlig fram tills nu. 
    Nästa grej är att sista jag hade sex var på midsommar och ja oskyddat. Min mens kom som vanligt efter det men sist jag hade min mens var i mitten av september.
    Jag har inte haft några symtom förens förra veckan, då jag helt plötsligt blev extremt trött och orkelös i hela kroppen. Jag började även få kramp i ländryggen när jag la mig i sängen på kvällen. Magen började även kännas spänd på ett sätt och som att jag hade en vikt i nedre delen. Min tanke är att jag överanalyserar och letar symtom. Googlade på fler och dem kan även tyda på ägglossning eller att mensen är på g.
    Jag tog ett gravtest i lördags, som visade negativt. Tog bara några sekunder och endast ett streck syntes. Men jag kan fortfarande inte släppa tanken att nåt inte stämmer. Tröttheten är kvar och den är annorlunda än vad jag känt tidigare. Nu när jag ligger här i sängen känner jag hur det bubblar i nedre delen av magen.
    Om jag är gravid så bör jag vara runt v22. Har någon här upplevt liknande? Blir galen på detta och kan inte somna ikväll då tankarna inte håller tyst. 
  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (Hur)

Hur ska vi veta det? Vet vi hur din mens är?!

• Anonym (Li)

Osannolikt att du är gravid.  

• Anonym (Li)
    Anonym (Hur) skrev 2023-11-14 00:11:22 följande:

Hur ska vi veta det? Vet vi hur din mens är?!

Hon skrev ju det.   Regelbunden mens fram till för två månader sen. 
  • Anonym (Anonym)

Gör ett till gravtest. Ingen här kan hjälpa dig.

Eller boka läkaren de gör tester.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?