• Anonym (MM)

    Verkställighet polishämtning till umgänge

    Hej,

    Jag har nyligen fått igenom verkställighet av umgängestvist.

    Domen var förenad med vite om 5000:- per uteblivet umgänge och hon har blivit dömd till ett tiotusentals kronor i vite men det har inte bitit och jag har inte träffat barnen. Nu har jag vunnit verkställighet med polishämtning till umgänge.

    Detta skall initialt vara med umgängesstöd pga av att jag inte träffat dem på lång tid men enligt dem så kan det bara bli polishämtning ifall barnens mamma går med på det (om de nu lyckas få tag i henne).. det låter så märkligt, var polisens roll enbart att agera taxi då?

    Någon som har erfarenhet av hur detta går till?

    Mvh
    M

  • Svar på tråden Verkställighet polishämtning till umgänge
  • Anonym

    Du menar väl inte på allvar att du vill att dina barn hämtas av främmande polismän som med våld sliter dem ur sin mors armar medan de skriker och gråter förtvivlat? Det blir ett trauma för livet. 

  • Anonym (MM)
    Anonym skrev 2023-11-13 20:12:12 följande:
    Verkställighet polishämtning till umgänge

    Du menar väl inte på allvar att du vill att dina barn hämtas av främmande polismän som med våld sliter dem ur sin mors armar medan de skriker och gråter förtvivlat? Det blir ett trauma för livet. 


    Du känner inte till omständigheterna..

    Jag önskade inte känslomässiga åsikter utan ifall någon har svar på hur det går till..
  • Anonym (cba)
    Anonym skrev 2023-11-13 20:12:12 följande:

    Du menar väl inte på allvar att du vill att dina barn hämtas av främmande polismän som med våld sliter dem ur sin mors armar medan de skriker och gråter förtvivlat? Det blir ett trauma för livet. 


    Mest troligt att mamman vägrar att lämna barnet till TS. 
  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2023-11-13 20:12:12 följande:

    Du menar väl inte på allvar att du vill att dina barn hämtas av främmande polismän som med våld sliter dem ur sin mors armar medan de skriker och gråter förtvivlat? Det blir ett trauma för livet. 


    Hur tänker du att barnen ska få träffa den andra föräldern?
  • CaraMelli12
    Anonym skrev 2023-11-13 20:12:12 följande:

    Du menar väl inte på allvar att du vill att dina barn hämtas av främmande polismän som med våld sliter dem ur sin mors armar medan de skriker och gråter förtvivlat? Det blir ett trauma för livet. 


    Det är också ett trauma för barn att inte få träffa sin förälder. Så om mamma tex tutat i barnen att pappan är en god person så är det enda som hjälper det traumat att barnen blir hämtade med tvång.
  • CaraMelli12
    Anonym skrev 2023-11-13 20:12:12 följande:

    Du menar väl inte på allvar att du vill att dina barn hämtas av främmande polismän som med våld sliter dem ur sin mors armar medan de skriker och gråter förtvivlat? Det blir ett trauma för livet. 


    Det är också ett trauma för barn att inte få träffa sin förälder. Så om mamma tex tutat i barnen att pappan är en ond person så är det enda som hjälper det traumat att barnen blir hämtade med tvång.
  • Anonym (Carinata)

    Vilken vidrig situation. Är mamman verkligen lämplig som tvärvägrar så till den milda grad. Varför förvägrar hon dig umgänge. Vad anger hon för orsak? Beslut om vite? Har aldrig hört om så allvarligt läge. Stackars barn som sitter i mitten. Kommer att bli tufft att träffa barnen efter lång tid och under de omständigheter det ska ske. Fy så hemskt. Må det gå att lösa utan att barnen far allt för illa. Hoppas du snart får ta barnen i famn. 

Svar på tråden Verkställighet polishämtning till umgänge