• djurtoken

    Köpa ny säng

    Har tänkt köpa mig en ny säng. 
    Har sedan några år tillbaka haft en vanligt resårmadrass och en memoryfoam bäddmadrass. Sover jättebra. 

    Har varit inne lite på att köpa en skummadrass... Om jag förstått det rätt så behöver man då ingen bäddmadrass till eller hur gör ni andra som sover på skummadrass? Har kollat lite på både Jysk och Ikea, känns som de har bra priser. 


     


    Fördelar, nackdelar? Något annat man bör tänka på? 

  • Svar på tråden Köpa ny säng
  • Anonym (.)

    Ärlighet' mot sig själv.. det är det mest spontana jag kommer på.
    Vet man med sig att man inte är nöjd 'stå då på sig lite grann.
    -"If you're in doubt, then trust your guts and your feelings!"
    Har en lärt sig.

    Vet med mig att jag gjort misstaget själv både av och pga girig försäljaren som sålde mig min tidigare säng.
    Sa allt var okej ..igen så var jag spontan och provlåg inte ens sängen senare i butik osv. Betalade bara och fick den hem och sov gott, nöjd.. trodde jag.

    Jag kom hem satte upp den.
    Visste inte vad jag skulle 'känna efter på för saker' och gick helt på att 'saker, ev fel med sängen.. dom rättar väl till sig.. mer med tiden liksom?

    Men en sån tid kom aldrig och jag förstod inte med en gång direkt och vad som vad hela poängen. Om varför jag fick ändrat beteende och sov skit och mådde med skit hela faderullan. Ont överallt jadda jadda.

    Så när jag tänkte, "Amen det kan inte vara sängen!.. Den var dyr och helt ny ju? Det ska ju fixa sig efter att man har legat in den" bla bla.

    När jag till sist fick sagt till mig av släkten.
    Gör till i saken och byt säng igen, du ser ut att må skit".
    Och jag kände vemod över att behöva byta igen det var hårt konkande och tunga lyft som nu btw gjorde ont numera. mot tidigare som inte var problem liksom.. Jag liksom låg mig sjuk, sängen gjorde mig svag. Låter det konstigt, ja kanske.. men så var det i alla fall för mig'

    Och allt skulle grunna sig i att sängen var orsaken. helt klart.
    Så efter jag bytt säng en gång till så blev genast allting bättre.
    Nu låter det kanske som en annan fairytale story' men ibland äre enklare än vad man tror och gör inte saker så svårt och värre än vad det behöver vara.

    Lycka till, ts.

Svar på tråden Köpa ny säng