• skopunkt123

    bim +5 negativt test, få gravidsymtom, konstiga flytningar

    Hej! Jag är på bim+ och senast igår testade jag negativt. Jag har lite mensvärk till och från men väldigt lite, har mått lite illa men vet inte om det är inbillning. Men till det som fått mig att undra, 9 och 11 dagar efter ägglossning hade jag så extremt konstiga flygningar, det var som en stor slemmig snorkråka (FÖRLÅT) som var väldigt slemmig som ägglossningsflytning. Men det var liksom de två gångerna sen har jag haft vitkrämiga flytningar emellan. Kan detta bero på något? Jag hoppas verkligen att jag är gravid men vågar verkligen inte hoppas eftersom jag inte fått några jättesymtom på att jag skulle kunna vara gravid. Help me out, har inte hittat så mycket om den sortens flyttning när jag googlat?

  • Svar på tråden bim +5 negativt test, få gravidsymtom, konstiga flytningar
  • skopunkt123

    Jag kör med clearblue digitala ägglossningstest och fick där ett positivt test runt tiden jag skulle ha ägglossning. Är idag på bim+6/7 och ska testa imorgon när jag vaknar med morgonurin? Haft svag mensvärk + lite andra små symtom nu dessa veckor och hoppas verkligen att jag är gravid. Min mens är aldrig sen eller krånglar på detta sätt..:( 

  • Alvedon83
    skopunkt123 skrev 2023-11-11 23:48:49 följande:

    Jag kör med clearblue digitala ägglossningstest och fick där ett positivt test runt tiden jag skulle ha ägglossning. Är idag på bim+6/7 och ska testa imorgon när jag vaknar med morgonurin? Haft svag mensvärk + lite andra små symtom nu dessa veckor och hoppas verkligen att jag är gravid. Min mens är aldrig sen eller krånglar på detta sätt..:( 


    Ägglossningstest visar bara på hormonet som höjs inför ägglossning, det är inte säkert att äl sker då kroppen kan försöka ägglossa men misslyckas. På bim + 7 skulle alla tester visa positivt. Din äl är var nog senare än du tror.
  • skopunkt123

    Ja får väl bara inse det oavsett hur mycket man hoppas? Men undrar var mensen är den borde vara påväg. Hade verkligen mensvärk och pms symtom precis innan jag skulle ha mens (enligt min cykel) och mensvärken har fortsatt några gånger per dag, har liksom tänkt att det är ?växtvärk? från livmodern :/ men men, nu får mensen gärna komma så man får fortsätta försöka igen

  • skopunkt123

    Men ägglossning misslyckas, vad händer om den misslyckas? Kommer den senare då eller kommer ägglossningen näst cykel igen?

  • Alvedon83
    skopunkt123 skrev 2023-11-12 09:01:33 följande:

    Men ägglossning misslyckas, vad händer om den misslyckas? Kommer den senare då eller kommer ägglossningen näst cykel igen?


    Ja säkert senare eller så blir det ingen äl den månaden
  • Peling

    Är i samma sits! Men negativt test på BIM+2.
    Så jobbigt när mensen inte kommer??
    Då lever ju hoppet!?! Men alla tester borde ju ge utslag efter BIM om man testar enligt anvisning.
    Samtidigt läser man trådar där andra plussat först på BIM+10 typ?.

Svar på tråden bim +5 negativt test, få gravidsymtom, konstiga flytningar