• Lisia

    Kan man verkligen vara gravid om man fått mens och negativa test?

    Hej!
    Jag planerar bebis med min sambo och vi hade oskyddat sex under min ägglossning som jag följer med NC sedan 1 år. 1 vecka senare inbillade jag mig mest troligt en massa graviditetsymtom då jag både tappa aptit och tappat lite i vikt, kände mig lugn och "lycklig", trött och hade molande värk som ibland brände till i sidan också. Mensen var 2 dagar sen och de två dagarna hade jag rosa flytningar och mensvärk. Igår vaknade jag tillslut med mens och nu har den satt igång som vanligt känns det som med tjockt blod och värk! Testade förresten negativt på BM. Min fråga är dock nu, kan jag faktiskt vara gravid? Jag äter nämligen lite olika kosttillskott och ska dessutom till Göteborg till vänner och kanske dricka men har alltså hört exempel där personer varit gravida, haft mens och sedan plussat efter! 
  • Svar på tråden Kan man verkligen vara gravid om man fått mens och negativa test?
  • Lisia

    Tillägg: mensen varade i ynka 2 dagar. Exakt 2 veckor efter ägglossning vilket iof stämmer in på vanlig mens. Men finns det nån som varit med om liknande o sen plussat? Tänk o råka dricka för att sedan plussa liksom! Är exakt 2 veckor efter ÄL tiden då graviditetstest är mest trovärdigt?

  • Anonym (Bunny)

    Men nej. Mens och negativt test innebär inte en graviditet. 


    Vad mer behövs som bevis?

Svar på tråden Kan man verkligen vara gravid om man fått mens och negativa test?